Privatlivets fred.

Kanskje litt tidlig å planlegge badesesongen, men noen ganger dukker det opp nyhetssaker jeg ikke klare å la være å kommentere. Så og i Aftenposten i går.

NTB kunne i går meddele at en haug Østeriske naturister er svært så opprørt for tiden. Som en av naturistene, Barbara Hausjell, sier til nyhetsbyrået APA:

Jeg vil ikke ende opp på internett.

Kanskje litt slemt av meg da å dele dette på internett, men hvis du tar et googlesøk på dama ser du at hun har fått relativt mye omtale på dette nettet lenge før jeg publiserte dette innlegget.

Bakgrunnen for uttalelsen er at det er planlagt en taubane, du vet sånn med gondoler, som skal frakte turister opp til et lite fjell nord for Wien. På sin ferd mot toppen kommer taubanen, og gondolene, til å sveve over en liten del av en strand hvor det er valgfritt å ha på klær.

Barbara og hennes med-naturister er redd for privatlivets fred hvis en hel haug med fjellturister kan ta en gondoltur, fotografere utsikten og derved få med seg en naken Barbara på bildet de deler på sosiale medier.

Jeg undres litt over at man som gjest på en offentlig naturiststrand er så engstelig for privatlivets fred. De bør jo være vant til at folk ser dem nakne. Hvis man er så bluferdig, og det kan jeg ha forståelse for at man er, bør man kanskje vurdere å være naturist inne i eget hjem?

En annen refleksjon. Hvor nære stranden skal gondolen seile? Hvor tydelige blir hvert individ? Vil de ikke mest fremstå som bittesmå mer ellet mindre blekfete, flekker?  Og helt til slutt: Er man sikker på at fjellturistene er så veldig opptatt av Barbara og de andre kroppene nede på stranden? Vil de ikke være mer opptatte av å studere fjell, sjø og himmel?

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg kan for så vidt skjønne det LITT. Ikke at jeg hadde brydd meg så mye selv tror jeg, men likevel. Det å bli avbildet og lagt på nett, er vel noe annet enn å bare bli SETT av med-naturister sikkert. Det jeg alltid har lurt på derimot er jo at man sjelden for vite om noen har brukt enn i “feil” sammenhenger på nett… Man merker det vel sjelden… Så til de som henger over der, hvis det bare er prikker ville jeg vel neppe tenkt så mye på det hvis jeg satt i den taubanen. Men hvis jeg plutselig fikk øye på masse nakne folk, og det var litt nærme, så ville jeg i alle fall GLODD litt tror jeg. Eller smilt eller noe sånt 😀

      1. Hvis gondolene starter på stranden, slik at man lett kan identifisere og gjenkjenne individer på bakken kan jeg forstå at de ikke liker det. Da blir jo naturiststranda nesten som en del av attraksjonen.
        Men jeg tror taubaner må gå i en slik høyde at de ikke sneier topplokkene på de på stranda, og de pleier å sveve ganske høyt over bakken relativt raskt etter start. Så….

    2. Det kan jo fort bli en ekstra turistattraksjon tenker jeg.😅
      Det kan jo være at det møter opp en del med svære speilreflekskameraer med store linser som skal ta gondolbanen?🫣
      Det skal bli spennende å se hvem som får vilja si der.😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg