Pytt-pytt

 I fjor sommer var jeg med Datteren og kjøpte friluftsklær. Hun og Yngste Sønn skulle gå Beseggen. Da så jeg noe av det søteste regnsettet jeg noen gang har sett. Gummibukse, regnjakke, sydvest og gumnistøvler. Merket het pyttpytt. Og jeg forelsket meg tvert.  Bare navnet Pyttpytt. Det passer jo så godt til regntøy!  Men det var selvsagt barneklær, og jeg har ingen barnebarn å skjemme bort.  Jeg vurderte å kjøpe til guttene jeg er grandtante til men det ble med tanken. Var litt usikker på størrelsene deres hvis jeg skulle gitt det i julegave, og gir man regnklær i julegave? Det er jo litt feil sesong.

Vel. I de siste reklameavisene har jeg sett at de har pyttpytt støvler i størrelser som og kan lære voksne kjerringer med voksne kjerringføtter. I dag var vi i nærheten av outlet-sportsbutiklen og vips var jeg i besittelse av et par knallgule gummistøvler!

Er de ikke fine? Sånne støvler kan spre solskinn selv på en gråværsdag.

11 kommentarer

Siste innlegg