Rabattkode også hos meg…..

Man kan jo ikke være ordentlig toppblogger hvis man ikke deler ut en rabattkode i ny og ne. Såpass har jeg lært.  Isabell Raad og hennes rabattkode på Nelly troner øverst på lista. (Og i dag ser det ut som om den har blitt friska opp – den er ikke identisk med den lista om har vært de siste to dagene…)

Samtidig ønsker jeg ikke å bidra til økt kjøpepress. Jeg har selv erfart hvor raskt feriepengene renner ut av kontoen.  Og, jeg har jo heller ingen sponsoravtaler…
Så jeg tenkte jeg kunne gi dere rabattkode – 100 % rabatt – på de gode opplevelsene.  Opplevelser du kan ta deg råd til, selv med en slunken lommebok.

Du kan sitte i kurvstolen på trammen og nyte sommeren. Snakke med den du deler hus og hjem med, og bare ta dagen med ro,  Har du ingen tram, ingen kurvstol og ingen å snakke med er du velkommen til trammen min.  Jeg har ikke mye å servere, men en kaffekopp eller “Bobler med granateple” fra Kiwi skal jeg klare å hoste opp. Mer skal ikke til.

Man trenger ikke dyre restaurantbesøk og fancy mat for å kose seg.  Jordbær fra egen hage, eller noen skiver vannmelon holder.  Sjekk hagen og kjøleskapet.

Gå en tur i nærmiljøet. Gjerne i boligstrøk eller andre områder du ikke er til vanlig. Kanskje utforske nye kroker. Vi bor i ett flott land, og det er idyller over alt bare man leter litt.

Besøk en kirke eller en kirkegård i nærheten. Ikke fordi man er så religiøs, men fordi at kirkene er en del av vår kultur og en del av vår historie.  Mange kirker er sommeråpne. Så du kan gå rundt i stillhet å se på alt kirken gjemmer. Gjerne med en guide som villig forteller deg om sin kirke.  Les på de gamle gravsteinene.  De gjemmer mye historie.

Ta deg en rusletur på ei fredelig strand.  Ei elv eller skogstjern har mange plasser som ikke er overfylt av badegjester.  Vass sakte i strandkanten og la vannet avkjøle varme tær, hvis du ikke er noen bader.  Velg gjerne en stille morgenstund eller en sen kveld. Vannet er like deilig da.  Søk ro – ikke stresset etter sommerkroppen.

Gå på skulpturjakt i egen by.  Søk gjerne opp litt bakgrunnsinformasjon i for eller etterkant. Hvem var kunstneren ? Hva er historien bak og når ble de reist? Mye interessant historie dukker frem.

Ta en tur i skogen og utforsk nye stier   Det finnes så mange ukjente idyller over alt.  Ta med kaffe, vann og kanskje litt å bite i?  Ha ikke som mål å komme raskest fra A til B, eller å skryte av antall kilometer eller hvilken topp du har besteget.  På FB legger jeg ut bilder fra alle mine gåturer. Folk sier at jeg er så flink til å gå lange og mange turer, men jeg skriver aldri eller veldig sjeldent noe om hvor langt eller kort jeg har gått…
Det er turen, opplevelsen, og ikke avstander som teller. Flotte idyller finnes 100 meter fra bildøra.

Finn deg et utsiktspunkt når kvelden møter natt.  Dette er tatt ved Dronningens Utsikt. og er tatt ved bilen.  Man trenger ikke være tindebestiger for å nyte utsikten.

Hva med en byvandring i egen by? Se på ny arkitektur. Diskuter med deg selv eller den du går sammen med om du liker det eller ei.   Se på folkelivet. Nyt den fine dagen.

Bestig en topp. Det er ikke alle topper som er like utilgjengelig, selv om du må svette litt.   Denne er en halvtimes rusletur unna der jeg parkerer.  Let etter de små opplevelsene.  De finnes

Nyt dagen. Nå mener Gamle Gubben Grå  at jeg må gjøre noe annet enn å sitte her å knotte på PCn

 

 

.

3 kommentarer
    1. Knotte på pcen, ja..haha!
      Jeg har oljet terrassebord. Sånn før sola treffer der og gjør det umulig å røre på seg. Det er hett som bare det her.
      Nå kaffepause…og litt selvtilfreds lykkefølelse. Ryggen er bedre også. Ikke verst.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg