Regnværsdag….

Gamle Gubben Grå står på kjøkkenet og steiker koteletter. Jeg ligger under pelspleddet på sofaen i stua og teller vondtene mine. I dag er det mange. Jeg har vondt i ryggen, vondt i hoftene, vondt i albuene og selvsagt vondt i det kneet som er fullt av titan. Hele kneet og store deler av leggen verker.  Ute er det skikkelig høst, rått og vått. Regnet har vart  i snart to døgn.  Helt klart en medvirkende årsak til alle vondtene, sammen ed den kjensgjerningen at det ble litt mye denne uka. Jeg ble litt for mye tappet for krefter. Jeg er sliten.  Det ble ikke bedre at det virkelig silregnet da jeg tok den siste turen ut i ettermiddag.  Jeg satte føttene i hagecrocsene og tok en kjapp tur ut og høstet årets avling av gresskar og var en tur borte i søppelskuret med plastsøpla – og ble selvsagt våt, våt inn til skinnet i den tynne t-trøya. Burde helt klart ha tatt på meg noe tørt da jeg kom inn, ikke bare krypt under pelspleddet og la genseren tørke på kroppen. Men jeg hadde huset for meg selv en times, var ferdig med lørdagens husarbeid og kunne unne meg en liten strekk på sofaen sammen med Charlie Chihuahua.

Jeg har ikke ligget under pelspleddet i hele dag.  Nei det skulle tatt seg ut!
Jeg har kjørt guttene ut til Høvdingen, og handlet både for han og helgehandelen vår.Jeg har pusset stuevinduene og vasket et par gulv. Jeg har i en gløppe i regnværet tømt verandakassene for sommerblomster og da det startet å regne igjen, gått tur med hundene i skogen.  Jeg har vasket rundt på badet og på kjøkkenet, pakket opp fra bagen jeg hadde med på hotellovernattingen og ellers sørget for at huset ser ok ut til helga.

Kotelettlukta brer seg fra kjøkkenet.  Det blir trylla frem en agurksalat med reddiker og gresk yoghurt, og helt nydelig syltet rødløk.  Jeg er heldig som er gift med en kokk.

2 kommentarer
    1. Ikke rart du har vondt både her og der med alle dine gjøremål. Er lov å unne seg en dag under pleddet uten å gjøre noen verdens ting… hvertfall med det elendige været der nå…
      og ja, heldige deg som er gift med en kokk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg