Rene student-menyen….

God morgen fininger! I dag smiler Kjerringa bredt. Jeg har for første gang på lenge over 1.000 klikk, og det helt uten at jeg spamet blogg.no med innlegg i går.

Litt nedtur da at det jeg skal reflektere over i dag er en – av alle ting – ukemeny……. Og det til alt overmål en lavkarbo-ukemeny.

Når jeg studerer denne menyen slår det meg at den menyen er ikke så veldig ulik ukemenyene mine fra den tiden jeg bodde på hybel og var student.  Det var på slutten av 80-tallet, lenge før lavkarbo var oppfunnet.
Ikke det at jeg satt opp menyer og telte kalorier da jeg var student, men likevel kostholdet var relativt likt denne menyen.

Ukenmenyen til Katrine Stenhjem inneholder pannekaker, cheeseburger og fries. Spiste en del av det i studietida kan man si. Cheeseburgerne og friesen var ikke hjemmelagde. De ble som regel kjøpt på Burger King.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har så peiling på slikt, men jeg trodde mye av dette som burger og fries gikk under betegnelsen “raske karbohydrater”. Muligens det blir lavkarbo med en gang du serverer burgeren uten brød og lager friesene av gresskar.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg