Revolusjon på Ringerike……

En skal lese mye før øya detter ut, men i det siste har det vært nære på flere ganger. For i følge usikre kilder, eller diverse Facebook grupper og lokalavisa som det og heter, foregår det visst planer om å styrte Ordfører Kirsten og alle flertallskammeratene vekk fra makta.  Bak disse skumle planene står en knippe avdanka skoleforkjempere med en smilende pensjonist i spissen. Denne gjengen skal i følge de samme kildene bruke alle tenkelige midler for å nå sitt mål om hevn over de som la ned skolen “deres”. Ja, de skal sågar være villige til å ofre hele Hønefoss sin fremtid med å motarbeide bygging av et høyhus. Alle vet jo at uten en 14 etasjes skyskraper sentralt ved fossen er byen så godt som nedlagt, akterutseilt og uten fremtidshåp.

Det er godt vi har han oppe i lia som ser alt klart og kan advare oss andre som ikke er så opplyste. Statskupp og nærmest revolusjon her på fredelige Ringerike! Hvem hadde sett den komme?

Når jeg tenker meg om var jeg en av de som kjempet mot nedleggelsen av Hønefoss skole.  Jeg har vel vært i mot samtlige skolenedleghelser som Flertallskammeratene har stått for når jeg tenker etter.  Jeg er relativt sikker på at det standpunktet har jeg fordi jeg er mot sentralisering av alt fra sykehuspasienter til skolebarn.   Det standpunktetet har jeg hatt lenge. Lenge før jeg visste hvem Terje, Arild og de andre skoleforkjemperne var.

Som om ikke det er nok, jeg er og i mot det planlagte høyhuset ved fossen.  Jeg er rimelig sikker på at dette standpunkter har jeg og suget av eget bryst og eget partiprogram. Vi I Rødt har i programmet vårt her på fagre Ringerike at vi er mot bygg over 6 etasjer. Det standpunktet har vi tatt fordi vi ønsker at Hønefoss skal beholde småbypreget. Og bare så det er sagt vi radikale rabulister lar ikke pene menn i pene klær diktere politikken vår.

Tilslutt må jeg bekjenne at den revolusjonerende tanken om å fjerne Høyre og Arbeiderpartiet fra ordførerstolene virker besnærende. Det ville utvilsomt hatt en langt mer positiv innvirkning på utviklingen av kommunen enn et 14 etasjes høyhus ved bybrua og fossen. Er det noe byen har nok av så er det tomme lokaler.

Men siden vi i Rødt og har lagt bak oss ideen om væpna revolusjon må vi nok vente to år før vi får et skifte i politikken. Hvis Høyre og Arbeiderpartiet da kastes ned fra podiet er det ikke på grunn av en sammensvergelse styrt av noen hevngjerrige skoleforkhempere.  Da er det en demokratisk prosess som følge av at disse to partiene står for en politikk som ikke har flertall i befolkningen.  Et statskupp her på Ringerike er nok bare fantasier i hodet til han oppe i lia.

 

.

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg