Ro i sjelen….

I går ettermiddag var det tid for å få litt frisk luft.   Ikke noe gir mer påfyll av energi enn en tur i skogen.  Høres skikkelig ut som en klisje, men jeg mener det.  Ingenting  gir så mye ro, løfter tankene og får skuldrene til å senke seg som å labbe litt rundt i en skog.

Gamle Gubben Grå og jeg tok med hundene og dro innover til min barndomsdal.  Der finnes en skogsbilvei med en fantastisk utsikt.  Hundene fikk løpt litt, og jeg fikk knipsa noen bilder.  I grunn en fin start på året.   Vi skulle bare vært der litt før, en halvtime, kanskje.  Da hadde vi fått med oss den flotte solnedgangen.  Får dra tilbake en annen dag og få med oss den.

På hjemveien dro vi innom Høvdingen.  Drakk kaffe, spiste kaker og hørte historier om Åsa i gamle dager.   Det er noe trygt og godt å sitte i barndomshjemmet å høre historiene du har hørt tusen ganger før, snakke om folk som levde for lenge siden, lenge før både jeg og Høvdingen ble født.  Røtter.  Det å vite hvor en hører til, hvor en kommer fra.
En hyggelig kveld.  Med senkede skuldre og ro i sjelen dro vi hjem.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg