Rød suppe.

Hvis du vil sette en fargerik og Instagramvennlig suppe på bordet i påsken så er rødbetsuppe et godt alternativ.  Denne gangen har jeg laget en med ingefær og kokosmelk. Oppskriften fant jeg i Magasiner for 4. mars. Suppa inneholder også chili. Den er rik på smak og varmer godt etter en dag ute på ski.

Jeg skrelte en halv kilo rødbeter og like mye poteter og delte betene og potetene i små terninger.
Det samme gjorde jeg med to løk og en chili.
Så stekte jeg det i litt olje i ei gryte et par, tre minutter.
Tilsatte malt koriander og litt frisk ingefær og lot det surre litt til.
Så tilsatte jeg 1,2 liter grønnsaksbuljong, ga det et oppkok og lot det så småputre på middels varme i 25 minutter til grønsakene var kokt møre.

Så var det å bruke stavmikseren til suppa ble jevn og glatt. Det er den morsomme delen av matlagingen. Stavmikser er noe av det kjekkeste jeg har på kjøkkenet, i det minste når jeg lager suppe.
Til slutt tilsatte jeg en boks kokosmelk, og lot suppa bli skikkelig varm.

Serverte den med en skje creme fraiche, brødkrutonger og et persilledryss.
Kos deg – og denne gangen klarte ikke Gamle Gubben Grå å lure så mye som en baconbit i gryta.

6 kommentarer
    1. Oj oj, den så digg ut.
      Fantastisk farge, dette skal jeg lagre og lage. For den suppa så veldig god ut. Og rødbeter er så nydelig.

    2. Lekker suppe!🤩👌🏻
      Skikkelig Instagramvennlig å ta bilde av.👍🏻
      Vil tro den smakte fortreffelig også.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg