Romjulstanker.

Nå er det jo halvveis hverdag, eller i det minste romjul. Da er det tid for fest og moro, lott og leven.
Her i Drømmehuset har de barna som har flyttet ut dratt hjem til seg selv igjen. Datteren skulle jobbe på kvelden første dag, og dro da, Eldste Sønn dro i går kveld.
Ribberestene og medisterpølsene er spist opp. Det ligger fremdeles igjen et par kjøttkaker, de går på brødskiver de neste dagene. Nå er jeg klar for noe helt annet enn julemat og rester til middag.

Vi har ingen planer for denne dagen heller, men kanskje våkne litt fra dvalen på sofaen og i de myke stolene hvor gårsdagen ble tilbragt. Kanskje gå en litt lengre tur med Charlie Chihuahua,  feste trådene på lua jeg ble ferdig med rett før jul,

Yngste Sønn snakker om å ta en skitur. Det blir uten meg. Jeg jar hatt en skitur etter at jeg ødela kneet. Det gikk bra, så ødela jeg ankelen. Det går sikkert og bra med skigåing på den ankelen, men jeg føler ikke for å prøve ut det i dag.  En tur ut med piggsko skal jeg få til. Det er jo så vakkert ute med snøtunge graner. I følge Yr skal det og bli sol fra nesten klar himmel og bare noen få kuldegrader. Tror det kan bli en fantastisk dag for å gå ut og fotografere vinterbilder. Det føles som en god ide.

En tur ut, en god dusj og så på med ren kosedress, før en  synker ned i godstolen igjen. Det er fortsatt jul i Drømmehuset. Romjul er også jul. Det er fremdeles marsipan og småkaker, brettspill og boklesing midt på formiddagen hvis en føler for det. Et glass rødvin til kvelds selv om det er tirsdag.

Jeg skal leve i bobla mi et par dager til. Gjøre akkurat det jeg har lyst til, spise det jeg har lyst på. Siden det er Gamle Gubben Grå som skal stå for middagslaginga i går så er det kanskje greit å nevne at jeg har lyst på litt godt krydret mat etter all julematen, og gjerne noen friske grønnsaker.

Samtidig har jeg i bakhodet at jeg har invitert til juleselskap på fredag. 25 mennesker entrer Drømmehuset hvis alle dukker opp. På torsdag skal vi til Oslo i juleselskap, så det er greit om jeg de neste to dagene får tørka over gulvet og ryddet vekk skoesken med to flasker bobler som står under salongbordet. Gave fra X-kollegaen ble plassert der under gaveutdelingen på julaften. og har blitt stående i fred.

Romjul og romjulsfred. Jeg skal nyte dagen. Det håper jeg du og gjør.

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg