Rykter….

Om jeg avkrefter eller bekrefter rykter Isabell Raad antar svirrer rundt henne er resultatet det samme.  Hun er på bloggtoppen uten å ha kommet med noe nytt siden fredag. Jeg er helt ute av lista.
Det må sannsynlig saftigere rykter til.

Antakelig selger rykter mer enn avkrefting av rykter. Så hvis jeg bare hadde noen skikkelig rykter jeg kunne spre om noen, da hadde saken vært biff.  Da hadde jeg sust oppover på bloggtopplista, passert Sydetselv, Lillysverden, Geriatriks, Spisogspar, Kjendisfrue, og Isabell Raad og tronet øverst på bloggtopplista. Sann mine ord!
Men hva skal jeg sette ut rykter om?

Jeg kunne fortalt at bilen til en lokal kjendis ble sett et sted den ikke burde stått i går, søndag kveld.  Og at det vist nok går rykter om at denne kjendisen er veldig glad i damer. Litt mer glad i damer enn det en gift familiemann burde være.
For at det ryktet skulle få meg oppover på lista burde jeg sikkert fortalt hvem denne lokale kjendisen er,hvor bilen ble sett og hvilken dame jeg tror han (jeg kan røpe at det er en han) tilbringer tiden sammen med.   Og så burde jeg vært sikker på at han fremdeles er en gift familiemann.
Men om jeg hadde kommet med alle disse opplysningene, hadde ryktet bare hatt lokal interesse – og det hadde ikke bragt meg på toppen av lista. Så hva er vitsen med å spre ryktet da?  I tillegg måtte jeg jo ha forklart hvordan jeg vet at den bilen var… og kanskje det da hadde oppstått helt andre rykter. For hvorfor vet jeg at bilen sto der? Hva gjorde jeg på de kanter?

Nei, jeg kommer ikke til å sette ut rykter om BMW en som sto parkert på feil sted.  Det er ikke mitt bord.  Å spre rykter om andre kommer raskt tilbake på deg selv.
Å hevde seg selv ved å tråkke på andre er ingen god strategi.
Jeg får heller forbli en bunnblogger.

 

2 kommentarer
    1. Det kan nok hende du hadde føket oppover listene, det er vel ikke SÅ liten plass du bor på? Alle de interessert, og et godt rykt. Får bein å gå på det 🙂 MEN …jeg er enig med deg, bedre å holde seg i bunnsjiktet og ikke snakke stygt om andre da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg