Så mye for den teorien….

Her gikk jeg og kjøpte garn i dyre dommer og greier fordi Vibbedille sa at veien til avansement på bloggtoppen gikk via blogginnlegg som viser Kvikk-lunsj lua maske for maske… Vel, det er løgn og bedrag! Jeg gikk fra plass nummer 10 til 13.  I mine øyne er ikke det avansement.  578 færre sidevisninger ble det og.  Og det innlegget med strikketøyet var det som lokket færrest til å klikke seg inn på bloggen min.

Blomkålvingene som løftet Spis og Spar oppover toppblogglista i rekord fart i går holdt ikke i to dager, og i dag er hun atter under meg.  Hadde Gamle Gubben Grå ikke rømt til Svigermor  bare fordi jeg insisterte på en vegetarmiddag hadde jeg sikkert ikke ramla så langt ned.   At man ikke kan stole på sin egen mann en gang!

Det er godt å ha noen å skylde på når sannheten er at innleggene mine i går ikke holdt mål til videre avansement.

Jeg har som sagt ramla fra en 10. plass til en 13. plass.  En av de bloggene som var over min i  går er nå under (Spisogspar).  Det vil si at fire blogger som var under meg i går nå er over meg.  Hva er det de skriver om? Jeg føler at de er de jeg først og fremst må lære av, så kan jeg ta for meg de som alltid ligger på topp en annen gang.

Stine Skoli har et ti dager gammelt reklameinnlegg. Men hun har vel heller ikke avansert. Det er vel mer jeg som  har rutsja forbi henne på min vei nedover.

Monica Vederhus nyter deilige feriedager. Bloggen er den reneste feel-good blogg for tiden.  Jeg unner Monica disse dagene.  Kanskje fordi vi vet at livet til Monica ikke alltid har vært fylt av sol og sommer gjør disse blogginnleggene meg ekstra glad.  Jeg har lenge heia på Monica.

Den neste som har valset forbi meg på sin vei mot toppen er Julia Nyland på høye stiletthæler og en kjole som nesten er for kort til å kalles lårkort strener hun helt opp på en 7. plass med raske skritt.
Julia er en slik blogger som om ikke provoserer meg akkurat, men som ofte får meg til å tenke “Jamen jenta mi, hør nå her…”  Gammel kjerring syndrom. Men i dag blir jeg i grunn litt fasinert.  Det er litt sånn som toppbloggerne var i gamle dager. Den gang det var Sophie Elise og Isabell Raad og ikke middelaldrende menn som regjerte på bloggtoppen.  Ja, i grunn minner Julia Nyland meg ikke så lite om Sophie Elise.  Stor tro på seg selv og gir faan i hva alle andre måtte mene.
Sophie Elise er ikke den dummeste man kan ligne på.  Hun er en veldig fremgangsrik kvinne i dag med inntekter jeg bare kan drømme om.

Så har vi Han i boden Han er genial, modig og frekk som flatlusa!  Han stjeler et bilde av selveste Kokkejævel og lager en overskrift hvor det kan virke som om han kommer med kritikk av kokken alle elsker eller elsker å hate.  Men innlegget er ikke en hatefull ytring eller kritikk av kokken.  Det er mer en – om ikke hyllest akkurat så en bekreftelse på at Kokkejævel er en ok fyr. At han liker han. Genialt!
Ja så genialt er det at en av de som kommenterer i kommentarfeltet ikke har fått med seg at det ikke er Kokkejævel hun kommenterer men skriver God fredag til kokken og hele kokkefamilien ❤️  
Sånt gir selvsagt sidevisninger og han stiger i rekordfart opp til en tredje plass.

Jeg bøyer meg i støvet for frekkhetens nådegave og fantastisk kreativitet.
Et par minutter leker jeg litt med tanken på at også jeg skal stjele et av bildene til Kokkejævel og lage en litt negativ ladet overskrift med Kokkejævel i.  Det er ikke tvil om at et slikt  “eksperiment” ville gi klikk – men jeg tror jeg lar det være.
Men Han i boden har gitt meg en ide til et blogginnlegg og et “eksperiment”.  Følg med!

 

11 kommentarer
    1. Men du….Kjære Briiiiit! 😀
      Eg tipset deg også om du måtte poste innlegget ditt på S T R I K K E G R U P P E N E på Facebook 🙂
      En annen ting, du trenger da ikkje “hjelp” fra noe nord for polarsirkelen for å toppe lista. Det aller beste er jo om du klarer det selv, hvis ikkje er det noen andre som tar æra for det – *Kjip Følelse*
      Lag deg en flotters lørdag 😀

      Vibbedille 🙂

      1. Tenkte å få “hjelp” av noen langt sør for polarsirkelen.
        Tipper at hvis jeg skal poste noe på de strikkegruppene må jeg bli medlem, og fb feeden min vil fylles opp av masker og pinner i stedet for Rød politikk… Så jeg postet det her jeg – er vel strikkende mennesker her og?
        Lag deg en fin dag

        1. Ahaaa selvfølgelig, ok – Fra nå av skal eg ta med meg dine strikkerier inn på alle strikkegruppene – det er easy fix, bare strikk du så skal “hu mor” ta seg av resten *Humrer* Me kan jo ta det som et eksperiment og se hvor langt det rekker 😀

          Vibbedille 😀

      2. Jeg er litt usikker på om jeg helt forstår hvor du vil. Du er en klok mann og jeg lytter gjerne til deg.
        Jeg synes eksperimentet ditt var genialt.
        Jeg prøver ikke å blåse liv i eventuelle ulmende glør.
        Når jeg sier at jeg fikk en ide, så har det overhode ikke noe med noen nord for polarsirkelen å gjøre.
        Det ville ikke være å puste på ulmende glør, det ville være å helle på ei hel bensinkanne.

        Nei ideen min er nok mer genial enn å herme etter deg. Det var ditt eksperiment og det var genialt.
        Men å gjenta det ville være plagiat, teit og overhode ikke genialt eller kreativt.

    2. Jeg har ikke vært innom toppen på ei stund har mer fulgt vår Ole`s opp og nedturer. Får vel si at det blir en aning kjedelig å lese blogg da alle må få det meste ut av kokken på toppen. Man føler ikke særlig behag når bloggere stadig spiser av lasset. Javel, det blir opp som en Bjørn og ned som en skinnfell. Julia blir et pustehull ettersom hun er pen å se på 😊
      Da er det litt godt å se at ihvertfall Kjerringa er til å kjenne igjen.

    3. Du må ikke gi opp strikkinga for det da! Jeg vil gjerne se hvor langt du kommer og det ferdige resultatet!! Eldste Sønn må få den lua til jul, om ikke før! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg