Så smålig…..

På Oslos beste vestkant lover utestedet Nox Sollihagen tidenes 17. mai-feiring.  Bordene er solgt for helt opp mot 80.000 kroner.
Det vil si at noen har betalt 80.000 kroner for et bordpakke Disse bordpakkene inneholder forskjellige ting, som champagne. Det står ikke noe om mat, så det tror jeg kommer i tillegg. Prisen på pakken er også avhengig av hvor mange det er rundt bordet. Men vi snakker om et bord, ikke om et helt festlokale.

På Kongsberg går Aud Marit og leter etter tomflasker hun kan pante for å spe litt på økonomien.
Det blir nok ikke en 17.mai feiring i 100.000 kroners klassen på henne.
Nettopp Aud Marit og en setning i det siste innlegget på bloggen hennes er det som får meg til å stoppe opp i dag.

Etter litt skravling  så gikk jeg opp i butikken for henne så hun fikk i hus det hun trengte, ta det med ro folkens jeg tar ikke i mot noen kroner av henne som jeg fikk før.

Hvorfor føler Aud Marit for å berolige oss lesere om at hun ikke tar i mot penger for de handlerundene hun gjør for venninna si flere ganger i uka?
Er det noen som har reagert på at hun har fått det?
Og i så fall hvorfor?
Misunnelse?

Folk tar seg råd til en 17. mai feiring hvor de betaler  80.000 kroner for et bord.
Aud Marit har skrevet i et tidligere innlegg at hennes 17. mai budsjett er på 100 kroner.
Hva slags mennesker er det som ikke unner Aud Marit noen kroner ekstra?
Kanskje er det og lettere for venninna å be om hjelp til handling hvis hun får lov til å betale for seg.

 

12 kommentarer
    1. Det er veldig stor forskjell på rike og fattige i Norge!
      Noen mennesker har så mye penger at 80.000 for en slik pakke, går helt fint for det er sole seg i glansen og fasade er viktig! Men penger betyr ikke noe – penger nok!
      Aud Marit er i andre skalaen, men hun burde ikke være redd for å ta imot penger synes. jeg da..For hun gjør jo en flott jobb! Men det er ikke lett, tar ikke penger fra mamma jeg heller..Handler for henne flere ganger i uka og det koster sikkert 100.- for bensin og 48.- for å passere bommene..hver gang! Men å ta penger fra mamma gjør jeg ikke..Så det er kanskje sånn med oss mennesker!

    2. Forskjellen på fattig og rik i Norge blir bare større og større.
      Mange med lite penger er redde for å ta imot penger, selv om de gjør en jobb for andre. De føler at det er almisser de tar imot, selv om de som gir pengene har lyst til å betale for å få en jobb gjort. Det er trist og å betale 80000 kr for en bordreservasjon er også trist….

    3. Aud Marit har desverre fått kritikk fra sine lesere..de burde skamme seg de som har vært stygge mot ho.. Livet er ikke en dans på roser for de fleste av oss, og minstepensjonister/uføretrygdede av ulike grunner er det mange av. Min mann blir nå minstepensjonist, under fattigdomsgrensa. Han har jobbet som gårdbruker i over 40 år, med melkeproduksjon, tungdrevet gård hvor vi har bygd opp det meste sjøl, med stølsbu og fjøs og vei inn osv. Utslitt i kroppen av mye tungt arbeid. Det er takken, for å holde Norges befolkning med mat og gode opplevelser. De fleste vil vel se fine dyr på beite på gårdene? Veldrevne gårder. Og i fjellene? Så landet vårt ikke gror helt igjen..Nei la Aud Marit få lov å ta imnot den hjelpa hun kan få, uten at folk bryr seg. Jeg ahr vippsa et par ganger, ikke mye, jeg har stor familie og noen som trenger ekstra mye hjelp der., men kan unnvære en hundrelapp eller to . Så la oss vippse litt til Aud Marit! Så får de folka med bord til 80000 sitte der og sole seg i glansen av penger og rikdom og makt. Skammelig er det.

    4. Noen mennesker må blande seg opp i alt og slenge med leppa. Det føltes sikkert mye bedre for venninna at hun fikk betale Aud Marit litt for jobben hun gjorde/gjør. På samme måte som folk beskyldet AM for å snylte på venninna, så kan det vel hende at venninna nå sitter med en følelse av å utnytte AM igjen. Det var antageligvis godt for henne å kunne gi noe tilbake. Vi har det sånn oss venner i mellom også, noen ganger betaler jeg , andre ganger de, noen ganger kjører jeg, andre ganger de. Vennskap er å gi og ta.
      Ellers er det helt greit for meg at folk bruker det de vil for et bord på 17. mai. Det er neppe de som har råd til et bord til 80000 som slenger dritt i kommentarfeltet til AM.

    5. Jeg forstår ikke hva noen har noe med om Aud Marir får penger for å handle for venninna si. Det er jo godt både for henne og venninna det.
      Blir så matt av at andre må blande seg inn på denne måten. Håpløst!
      Tenk om de som har så god råd kunne gitt litt større summer til folk som sliter. Sier ikke at de ikke gjør det, men når jeg ser enkelte som har penger nok, og alt de kjøper seg av klær “hele tiden”, da får jeg litt vondt av alle som må spinke og spare for å ha råd til mat.😳
      God søndagskveld. 🙂

    6. Det er da vel ingen som har noe med om Aud Marit får noen kroner for å hjelpe venninna si??? Altså – folk må skjerpe seg kraftig. Det er så altfor stor forskjell på folk som har mye og de som nesten ikke har noe! Hva med å unne de som trenger det litt ekstra lykke???

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg