Skautur

I dag tok vi med hundene og dro på “skauen”. For meg betyr det å reise opp til Krokskogen i området bak Min Barndoms dal, og parkere på Stubdal eller Damtjern.  I dag ble det Stubdal.

Vi tok veien ned ved muren og fulgte den mot Langtjern et stykke. Hundene fikk gå uten band, noe de var lykkelige over. Etter at vi kom hjem og hadde fått litt mat tok de hver sin lange lur. Er nok deilig å få luske i sitt eget tempo uten noen som haler og drar i båndet.
Soppkurven var og med, men vi fant ikke noe sopp vi kunne ta med hjem i dag.

Turen gikk etter hvert bortover den kjente stien bort til mine familiehytta som ligger der ved tjernet. Der vi har påskeksirenn og andre familiesamlinger, og der jeg gjerne tar et bad i stille skogstjern på varme sommerdager.
Bading fristet ikke i dag, men du hvor fint det var på skauen.

 

 

10 kommentarer
    1. Fin tur og stilige flott bilder fra skauen. Om du er tilbake før Debatten i kveld anbefaler jeg å lytte til Han Martin Kolberg. Veldig mulig du/vi har noen sammenfallende tanker om grådighetskulturen som råder i dette landet. 😉

      1. Ser (nesten) alltid Debatten. Enten i sann tid eller sånn litt på etterskudd.
        Som jeg har sagt før, jeg er ikke noen stor fan av den godeste Kolberg. Ja, jeg skal se men tviler på at han har så mye fornuftig å si.
        Arbeiderpartiet klarer ikke å bli et parti for arbeidere sånn over natta.

        1. Det har du rett i. AP klarer ikke å gjenreise det sosialdemokratiske solidaritets samfunnet vi en gang var. Uten SV og Rødt ved sin side. Tro meg, det blir et politisk jordskjelv av den gode typen i 2025. 😉

          1. Liker optimismen din.
            Først må det jordskjelvet ramme AP: De må finne tilbake til den politikken som for eksempel Einar Gerhardsen sto for. Ville heller ikke være dumt å få inn noen i partiledelsen som hadde yrkeserfaring og utdanning fra noe annet enn statsvitenskap og økonomi.
            Masud Gharahkhani er en sånn fyr. Han liker jeg. (Men så er jo han radiograf og da.)

    2. Flott høstvær hos dere.🍃🍂
      Her er det øsregn, så turen med hunden var ikke akkurat noen fornøyelse.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg