Skravla litt

I dag har jeg møtt Barndomsvenninna og vi har hatt en lang god prat. Lenge siden sist, alt for lenge. Vi har ikke hatt vår vanlige skravlestund siden før jeg dro på treningsleiren. Det var I starten av oktober. Selvsagt hadde vi mye å ta igjen, mye å skravle om. To timer gikk fort.

Da jeg gikk mot bilen støtte jeg på hun andre i Rødt. Så da fikk jeg og snakket litt politikk.  Vi ble enige om å melde oss på samling for folkevalgte i april, og håper inderlig det blir et fysisk møte.

Hjemme lagde jeg gulasjsuppe rett fra posen. Enkelt og greit. Mye bedre enn å lage den fra bunnen av. Gulasjsuppe fra bunnen av var det første måltidet jeg lagde til Gamle Gubben Grå da vi då vidt var blitt kjærester. En hel masse grønnsaker som skal kuttes opp og kokes. Gamle Gubben Grå kom to timer for sent til middagen som for lengst var totalt i hjel kokt. Han skyldte på at trikken var forsinket!!! (Det gikk trikk hvert kvarter – og nei, det var ikke en alvorlig trikkestans på Sognsvannsbanen den ettermiddagen.) Denne eldgamle historien ble selvsagt utbrodert og fortalt til Yngste Sønn mens vi spiste.

Etter middag trente jeg litt med ballen min. Ja du leste riktig. Jeg bruker den faktisk mer enn jeg skryter av her.

Så ble det mer skravling. Datteren ringte. Det ble en lang, hyggelig prat som vanlig. Vi er gode på skravling vi to.

Gamle Gubben Grå smiler fornøyd. I dag har kjerringa fått skravla fra seg og kommer ikke til å skravle hull i hodet hans.

 

6 kommentarer
    1. Jeg og har skravlet med venninner idag. Vi var hele 10 stykker ved langbord på coopkafeen.
      Jenteklassen min fra folkeskolen pleier å treffes en gang pr. mnd.
      Herlig med skravling i ny og ne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg