Sliten nå.

Nå ligger jeg strak ut på sofaen. Beinet verker, ryggen verker og kjerringa kjenner at nå, nå er der helt klart tod for restitusjon. Har ingen planer om å bevege meg en meter før Gamle Gubben Grå roper at middagen er ferdig. Siden han ligger på den andre sofaen med lukkede øyne regner jeg med at det drøyer en stund til maten er klar. Han har ennå ikke begynt.

Vi har vært ute på tur med hundene. Skrittelleren sier at jeg har beveget meg over 6 km i dag, og rundt halvparten av de gikk oppover. Jeg har helt klart kjent på treningseffekt. Jeg fikk både puls og pust.

Det er flott i skogen nå. Neste gang jeg bevegermeg ut i skogen må jeg ha med soppkurven. Jeg så en god del sopp jeg gjerne ville hatt med hjem. Men jeg hadde ikke med noe å sanke i så jeg lot de stå.

Eller det er ikke helt sant. Jeg fant en perfekt kantarell. De  klarte jeg ikke å la stå. Nå håper jeg Gamle Gubben Grå stekeer den i smør og serverer den sammen med nakkekotelette vi skal ha til  middag.

Røssmyngen begy ner og så smått å blomstre. Det skal jeg og ut å plukke en dag. Blir koselig bukett av det.

Nå følger jeg Gamle Gubben Grå sitt eksempel og tar en liten høneblund. Håpet å våkne av at middagslukta river i nesa.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg