Smelt…

Byen har fått en ny kaffe’ og den måtte selvsagt Gamle Gubben Grå og jeg teste ut. Så da Yngste Sønn var sendt av gårde på sin årlige tur til Korea, gulv var vasket og Drømmehuset begynte å se presentabelt ut dro vi av sted.

Baker Hansen, som for noen år siden ble Ritas bakeri har nå blitt Smelt.  Jeg ble litt trist da jeg nærmet meg hjørnelokale og så at av utebordene var det bare det bordet mot Kong Rings gate som var ledig. Det er litt utsatt, på fortauet i ei gate som fører opp til Kuben, byens kjøpesenter. Mye bedre å sitte på et av bordene i gågata enn på et hjørne hvor fotgjengere sneier forbi kaffekoppen og biltrafikken er bare en meter fra kakestykket.

Inne i lokalet var det kaldt og deilig, og nesten folketomt. Vi bestemte oss raskt for å nyte kaffekoppen inne. Eller kaffe, jeg bestemte meg for appelsinjuice og lot meg friste av en belgisk vaffel som var dyppet i sjokolade og kakestrø. Gamle Gubben Grå tok kaffe og en vaniljesnurr. Den var så fristende at han satte tenna i den før jeg fikk tatt det obligatoriske bilde til bloggen. Vi har en felles svakhet der, Gubben og jeg. Vi tåler ikke å se mat innestengt på asjetter og tallerkener.

Vel, godsakene smakte godt, men vi klarte likevel å ta lokalet i nærmere øyesyn. Det var blitt fjernet noen reoler, og lokalet fremsto som større og mer åpent. Jeg falt for det tradisjonelle svart-hvitt rutete gulvet. De grønne veggene bidro til det kjølige inntrykket. Fargen er sikkert trendy, men jeg er ikke så glad i grønt. Likevel bidro fargen til en harmonisk helhet. Taklamper derimot synes jeg var skikkelig tøffe og bidro fint til stilen.

Vi kommer gjerne igjen.

4 kommentarer
    1. koselig med kafe-tur. Den vanilje-bolen så veldig god ut 🙂 Og jeg hadde ikke HOLDT MEG særlig lenge heller.. jeg er IKKE flink med bilder før jeg har spist litt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg