Snart ferie.

Det gikk litt i ett i går, men i dag har jeg fri og føler med hele meg at det er bra. Er sliten for tiden. Aner ikke om det skyldes varmen, blodsukker, blodtrykk eller arbeidsmengden. Antakelig en kombinasjon.
Men nå er det en arbeidsdag igjen i morgen så er det helg – og ferie!
Kjenner at jeg liksom halvveis begynner å senke skuldrene, stresset slippe litt taket. En vakt igjen og så mange dager med helt hvit kalender. Ingen planer, ingen klokkeslett å forholde seg til. Bare endeløse dager jeg kan fylle med hva jeg vil når jeg vil. Det skal bli godt.

Ikke det at dagene mine er så travle og stressede for tiden. De er ganske rolige sammenlignet med hvordan det var for noen år siden da jeg var kjerringa som fiksa alt. Men noen ganger stresser det meg at jeg ikke har energi til alt jeg ønsker å gjøre. Det å føle på at man ikke får gjort alt man gjerne ville eller føler at man burde fører til dårlig samvittighet.
Når jeg prioriterer å bruke fritid på ting som gir meg energi og restitusjon, ja så prioriterer jeg vekk andre ting.
Det å prioritere seg selv og egne behov fremfor andre personer og andre gjøremål gir dårlig samvittighet.
Man burde ikke få dårlig samvittighet for å ta vare på seg selv, likevel føler jeg meg egoistisk.
For hvis jeg bare tok meg sammen så burde jeg klart alt.

Men nå er det snart ferie.
Ferie uten planer, akkurat slik jeg liker det. Bare stå opp om morgenen å finne ut at i dag, i dag vil jeg dra til Hamar eller Fredrikstad. Eller kanskje et helt annet sted. Hadde jo tenkt meg nordover i sommer. Sulitjelma og Vesterålen. Alt er mulig – men jeg har ingen planer og det er så godt.
Det eneste er at jeg sånn halvveis har lovet Datteren at jeg skal ta en Oslo-tur. Få litt mor, datter tid sammen i hennes nye hjemby.
Jeg skal nyte hvert eneste sekund med ferie!

 

 

 

4 kommentarer
    1. Ja, noe av fordelene med å jobbe er den helge-/feriefølelsen som kommer etter hvert som ferien/helgen nærmer seg! Likevel så sliter jeg den første uka i sommerferien med ikke å kunne slappe av. Uka føles rar og jeg føler meg smådeprimert. Heldigvis så gir dette seg etter hvert 😊

      1. Jeg klarer å slappe av! Men da livet var på det travleste var jeg liksom mer påskrudd. Sjekka mobil og mail de første dagene – og var alltid tilgjengelig.
        Det var det første jeg måtte lære meg da jeg møtte veggen – å ikke være tilgjengelig støtt.

    2. Det er vel typisk kvinnfolk. Vi får dårlig samvittighet både av det ene og andre.:) God ferie til deg:) Jeg og Mr. Happy kjører en tur litt rundt omkring neste uke. Det blir deilig å se andre steder en stueveggen vår:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg