Snart ny arbeidsuke….

Søndagskvelden går langsomt mot natt, helga er over og snart er det en ny arbeidsuke.
Ute snør det tett.  Det meldes om snøkaos på veiene.  Jeg skal kjøre til Tyristrand før klokka 7 i morgen tidlig. Stressknutene i nakken knyter seg bare ved tanken.
Etter tur retur Tyristrand er det tid for jobb.  Er fremdeles på gjenoppfriskning på CT etter en lang periode med sykmelding og tilrettelagt arbeid.   Det stresser meg.  For jeg er ute av trening, og klarer ikke arbeide like raskt og effektivt som de mer drevne, yngre kollegaene. For skal vi klare dagsprogrammet, holde produksjonen på det budsjetterte nivået må vi holde tempoet oppe.   I en bransje hvor vi alle hele tiden skal løpe fortere, unnskyld  jeg mener jobbe smartere, er det ikke rom for at noen bruker litt lengre tid. Ingen må sinke programmet, verken ansatte eller pasienter.
Jeg som virkelig har elsket jobben min i snart 30 år, sitter her en søndagskveld og gruer meg til arbeidsuka som venter.
Arbeidsdagen tar slutt en gang.  Da mø jeg finne en PC og gå gjennom alle mailene som har hopet seg opp, svare ut noen høringsuttalelser som må svares uti løpet av uka.  Ikke rom for å gjøre det i arbeidstiden, så det må tas etter arbeidstid. Jeg ligger virkelig etter der, så denne uka må jeg ta i et tak å bli ajour.
Etter et par timer med kontorarbeid må jeg begi meg av sted på et par møter sammen med gode politikerkollegaer.  Et møte for å gå gjennom sakene til ukas kommunestyre, og ett møte for å lage ferdig Rødts valgprogram her i kommunen.  Gleder meg, og jeg er forberedt.
Regner med at klokka nærmer seg 22 før jeg kommer hjem.

Tirsdag venter ny dagvakt.  Nytt stress.  Forhåpentligvis føles det bedre etter som jeg langsomt får mer trening, og finner tilbake til gammel kunnskap.
Må også huske og ringe “Den Halvgale perseren” Det har jeg lovet, og vennene sin skal en passe godt på, samme hvor sliten en er.

Onsdag er det tillitsvalgtsdag. Har bare to møter, så det bør gi rom for litt kontorarbeid.  Litt dumt bare at de to møtene er i to forskjellige byer.

Torsdag er det og tillitsvalgtstid, og da tror jeg atjegikke har noen møter.  Så, for å få arbeidet effektivt kanskje jeg bare skulle ta hjemmekontor? Vi får se.

Fredag er det på med de hviteklærne igjen.  Men det nærmer seg helg, så et skippertak orker jeg.

I helga blir det mye familie. Har avtalt samvær både med min del av familien og med Gamle Gubben Grås del av familien. Så får vi se hvordan vi får kabalen til å gå opp, om vi rekker alt.
Jeg skal nok ikke kjede meg denne uka heller.

4 kommentarer
    1. Å huttetu…det var litt av et program. Ble nesten svett bare av å lese det jeg.
      Men masse lykke til skal du ha😊
      Jeg har heldigvis ikke jobbedag før på tirsdag, så jeg har morgendagen til å stable meg på beina😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg