Solliv som sommelier

Å være blogger, influenser, er jo å være påvirker.  De fleste av oss som blogger ønsker å påvirke leserne våre på en eller annen måte.

En blogg jeg har fulgt lenge er bloggen til Solliv, og bloggeren bak denne bloggen har virkelig påvirket meg ganske mye.

Hun har gitt meg en dypere forståelse for hvordan det er å leve som hørselshemmet.
Hun har motivert meg til å gå turer med gå-skolen sin, og det at dama er ute på tur hver dag. Motiverer andre til å komme seg ut.

Hun har gitt meg en utrolig stor trang til å se Kråkerøy og Fredrikstad.
Og til sommeren håper jeg at Gamle Gubben Grå og jeg kan ta en tur til de kanter av landet.
Alle bildene Solliv deler fra nærområdet sitt har gitt meg lyst til å oppleve stedet.  Hun er knall-god til å ta bilder.

Men det er et område til Solliv har inspirert meg, påvirket meg. Og det er når det gjelder å prøve ut spennende drikker.

I januar skrev hun om musserende te,  og det tok ikke lang tid før jeg måtte prøve denne alkoholfrie musserende drikken.  Den var utroliggod, jeg har kjøpt den flere ganger. Og tenker at det fort kan bli sommerens slager på terrassen.

Her om dagen skrev Solliv om en rosa cava med en lekker og kjempestilig flaske.
Jeg måtte jo bare ha den og!  Og da jeg var på polet i går kjøpte jeg en flaske til meg, og en flaske i gave til Datteren.

Vi har ikke smakt på de ennå.  Min står på bordet ved “tantesofaen” oppå brettet, slik Solliv og jeg ble enige om i et kommentarfelt. Slik skal det få stå frem til påske som et dekorativt innslag i Drømmehjemmet.

Fortsett å komme med gode tips om ting, Solliv. Du er en virkelig influenser, påvirker..

 

13 kommentarer
    1. Så mange hyggelige ord og beskrivelser. Ååååå, tusen takk. Så gøy at du også har kjøpt denne flaska. Husk at det er Prosecco og ikke Cava. Prosecco er musserende vin fra Italia. Cava er Spansk…Stor forskjell dette vettu! Men uansett så er det en vakker flaske. Når jeg tenner lys her for kvelden så skinner hele flaska i gull og glitter..Dessverre ikke smakt på innholdet enda, for vil ikke ødelegge pynten! Så må nok kjøpe meg en til…hehe…
      Fengende flott ble det hos deg – akkurat slik jeg så for meg!

      1. Selvsagt Prosecco!!!
        Ja, ble fornøyd med bildet – og den skal få stå til påske så får vi se.
        Du må melde fra om den er god, eller om den skal forbli pynt.

        Og du, jeg mente hvert ord av det jeg skrev om deg. Bloggen din er en av de jeg leser ivrigst, selv om jeg ikke alltid kommenterer.

    2. Jeg er også blitt en fast leser av Solliv.
      Hun inspirerer veldig til å komme seg ut på tur.
      Og hun tar utrolig flotte bilder.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg