Som forventet….

Jeg har ikke prioritert bloggen så veldig de siste dagene, og resultatet viser seg raskt. Ikke uventet daler antall sidevisninger og jeg ligger fast på plass nummer 13 for tredje dag på rad.
13. plass bak flere måneder gamle pannekaker, utgåtte rabattkoder hos ellos, gammel klesvask, ukesmenyer og gammel kakepynt.  Av de 12 foran meg på lista er det 5 som ikke har fornyet seg på en god stund.  Og nok en gang; Hva er det med de pannekakene – foruten at de ikke inneholder karbohydrater, gluten eller nøtter?

De syv som faktisk har klart å knotte ned et innlegg er selvsagt litt mer inspirerende.
Litt.

Monica Vederhus skriver at hun skal ha sin første arbeidshelg på mange år – og gleder seg over det.
Om to uker er det min tur til å ha første arbeidshelg på flere år, og i likhet med Monica gleder også jeg meg til det.

Doc og Dask møtte opp i god tid til legetime. Faktisk veldig god tid.  En uke for tidlig.
Det skal jeg ikke påstå at jeg har gjort, men jeg møtte opp en dag for sent en gang. Fikk komme inn for det, snill lege.
Det hender relativt ofte at pasienter dukker opp på feil dag.  En uke eller en måned for tidlig.
Dask var heldig. Fant det ut før hun sto i skranken og fikk fadesen forklart av en helsesekretær.

Nåe jeg klikker meg inn på Martine Halvs forstår jeg hvor gammel jeg er. For sitter ikke kjerringa her og rødmer og føler seg flau mens hun nesten setter den varme teen fra tekoppen i halsen?  Raskt klikker jeg meg ut.
Martine Halvs reklamerer for *hvisker rødmende* sex-leketøy….

Neste blogg jeg skal innom er Bunny.  Jeg åpner innlegget forsiktig og med skjelvende hender. Der inne kan man treffe på alt mulig rart. Og ofte noe som provoserer meg.
Og selvsagt blir jeg provosert allerede i løpet av de første avsnittene.  Fyren kan da umulig mene at Kari Jaquesson gjorde noe fornuftig i den patetiske videoen sin sist vinter?

Spørsmålet Bunny tar opp etter den litt dårlige innledningen er Hvilken film ville du egentlig likt å være fanget i? 
Jeg tenker litt over spørsmålstillingen.  Jeg ser ikke så mye film, har ikke gjort det siden 1980-tallet.  Etter litt grublerier faller jeg ned på Mitt Afrika eller I gorillaenes rike.

Spis og spar har oppskrift på “lure-sjokoladekake”.  Altså sjokoladekake uten sukker og gluten. Garantert lavkarbo. Hun skriver at Denne sjokoladekaken er bare såååå god og kan virkelig “lure” store og små 🤣 til å tro det er en vanlig høykarbo sjokoladekake, Vel, hun lurer ikke meg!

Minner meg om den gangen jeg gikk på optikerskole borte på Kongsberg.
Klassen hadde jevnlige kakelotterier på lørdagene til inntekt for klassetur til Tyskland og Østerrike.  En fredag jeg etter endt skole- og arbeidsdag (jeg begynte tidlig med å ha fulle dager) skulle jeg røre sammen noe å pynte et ferdig sukkerbrød jeg kunne levere på kakelotteriet dagen etter før ny arbeidsdag ventet.
Vel, matskapet på mitt noe sparsomme hybelkjøkken var relativt tomt for ting som egnet seg til kakepynt. Matbutikkene va for lengst stengt, og gode råd var dyre.

Vel, jeg laget en slags krem. Sikkert mye mel og smør eller olje. Den ble ganske glatt og fin.  Jeg farget den gul med litt karri eller gurkemeie.  Den så fantastisk fin ut. Av mangel på melis ga jeg den et lett dryss av bakepulver.
Morgenen etter kunne jeg levere en fin bløtkake til klassekameratene på kakelotteriet på byens kjøpesenter og og forte meg på jobb.
De i klassen ble imponert over mine bakekunster – og kaka kom rett opp på øverste hylle, forberedt de som trakk lodd med 99 på.
Like imponert virket de ikke mandag morgen når vi møttes til ny skoleuke.

En i klassen hadde fått et lodd med 99.  Han hadde selvsagt valgt seg kunstverket mitt av en kake, og bedt med seg flere andre fra klassen til kakespising på hybelen…..

Når vi er inne på mat og drikke. Vibbedille sitt innlegg vekker er interesse en jukse-sjokoladekake.  Hun skriver om “Boble-te”.  Det ordet har dukket opp oftere og oftere i nærheten av meg.  Og nå begynner jeg i grunn å bli relativt nysgjerrig. Er dette noe jeg å prøve ut snart?

Da er det bare Mamma på hjul igjen.  Hun skriver om nok et menneske som har måttet gi tapt for ALS.  Hennes innlegg vekker en del tanker. Tøffe, fine Vivian. Hvilke tanker vekker ikke et sånt budskap hos deg?

Til slutt vil jeg gjøre dere oppmerksom på en ny blogger på topp 20 lista. Nemlig Solliv Hun har arbeidet hardt og lenge for å nå den plassen, og den er så vel fortjent!   Jeg har fulgt bloggen til Solliv i ….sikkert to, hvis ikke tre år…  Det var alle de flotte bildene som lokket meg inn på bloggen – og siden har jeg vært innom daglig.
Solliv skriver om turer, gjerne i nærområdet på Kråkerøy. Om hus og hjem. Om drømmen om ei hytte. Kort sagt o livet.  At hun ligger så høyt på lista i dag tipper jeg kan ha noe md at hun ikke er direkte fornøyd med utnevning av ny sentralbanksjef…

8 kommentarer
    1. Haha, ja det var litt av ei kake! 😀 Tenker nesten det var bra at det var en i klassen som vant den, ellers hadde dere fått et utrolig dårlig rykte. 😀 Bare synd at så mange av de fikk smake på den, hehe. Solliv er jeg innom iblant, og moro at hun kom helt opp på 17. plass! Vet at hun har jobbet for å komme på topp 20 ganske lenge. Må si meg enig, – har ikke lest så nøye om det, men ei som har vært visesentralbanksjef og i det systemet ganske lenge, høres mer kvalifisert ut enn Stoltenberg. Dessuten har ikke han den uavhengigheten til regjeringen som trengs i en slik posisjon. Ønsker deg en fin dag! 😀

    2. Ser dere trenger litt fornying på toppen. Kan godt komme en tur opp jeg altså 😀 Ha-ha… Mye gode lure-kaker faktisk. Og det sier jeg som er et skikkelig kake-dyr 🙂

    3. Mange tusen takk for link, veldig hyggelig..
      Skal skrive litt om det i kveld…Vært hos mamma…så tida går!
      Yes….bloggtoppen trenger nye ildsjeler og de gamle vante…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg