Sommer…

Sola skinner fra blå himmel, kun noen få slør-skyer ses.  Etter noen kalde uker har det vært sommer i snart en uke.  Jeg har tatt med meg strikketøyet og satt meg i kurvstolen på trammen. Selv om gipsen ikke skal av før på torsdag, sa de at jeg ikke skulle belaste foten på 6 uker. 6 uker var i går, så jeg har avansert fra hinking til halting.

Det lukter godt av nyslått gras, Gamle Gubben Grå har tatt årets første tur med grasklipperen.  Det var på tide.  Godt jobba, Gubben!

Glade barnestemner høres fra flere steder i nabolaget   Jeg liker det når nabolaget våkner til liv.

Charlie Chihuahua sover i skyggen under den andre kurvstolen. Flaks. Da ser han ikke at naboen lufter hunden sin på fortauet forbi hagegjerdet vårt.  Charlie er den minste, men i egne øyne den tøffeste, hunden på boligfeltet.

En motorsykkel starter opp øverst i veien. Snart kommer drn nedover bakken og runder svingen langsmed hagegjerdet vårt.

Sommer.

10 kommentarer
    1. Vil tro det blir nydelig å få av gipsen, selv om det også kan blir vondt etterpå! Husker da eg hadde hele armen i gips, så lenge var den var i gips trente eg som vanlig med alt eg drev på men, men når gipsen forsvant ble eg litt hjelpeløs igjen på en måte, men det gikk seg fort til da 🙂 Deilig med tanke på kløen om ikkje annet 🙂

      Kos deg og nyt sommeren 🙂
      Vibbedille

      1. Det skal bli godt å få av gipsen, selv om ankelen nok da føles litt mer ustabil,. Og det blir sikkert vondt å belaste en stund. Men kløen og det at gipsen liksom rasper opp det andre beinet når jeg ligge på siden.

    2. Blir nok bra og få av gipsen. Lykke til med det.
      Nydelig vær vi har nå, og det er så koselig og kunne sette seg ned ute med strikketøyet.

    3. Det er herlig når sommer lydene kommer frem. Så skal du få fjernet gipsen og klar for en deilig sommer.
      Lag deg en fin dag

    4. Ja, det blir nok godt å få av gipsen, og spesielt nå som det har blitt så varmt! Du får trene beinet litt forsiktig opp igjen. 🙂 Jeg synes det er litt i varmeste laget, og benyttet det litt kjølige været på morgenen til å klippe plenen kl 06.30. Godt det ble opphold da, etter 3 uker med regntid, så idag blir det potetsetting på 200 kvm. 🙂 Ha en flott dag! 🙂

      1. Ha en fin dag. Potetsetting blir vel og varmt i sola. (Eller kanskje dere har noe mer moderne enn den vi har hvor to sitter bak på og putter poteter i hullet hver gang det sier “tikk”
        Tror ikke vi burde starte plenklipperen 06.30. Da hadde det nok klikka for en nabo eller fire

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg