Søndag..

Snøen ligger tungt på trærne. Plenen har et tykt lag an hvit nysnø.  Jeg er ikke så veldig glad i snø.  Jeg har hatt hvit jul. Nå kan det bli vår.

Søstrene deler bilder av skispor.
Jeg er helt overbevist om at jeg ikke skal ut på ski.
Jeg har på meg pleddet med ermer og hette som jeg fikk til jul. Jeg tar en stor slurk av den varme tekoppen her jeg sitter langt inne i hetta.  Skal jeg tenne opp i peisen mon tro?

Søndag. Sløvedag. Sove på sofa dag.

Men egentlig har jeg ikke lyst til å sløve på sofaen eller sove bort søndagen.

Skisporet frister ikke.
Men i går så jeg en snøengel.
En helt ekte snøengel inne på bloggen til Frodith.

Frodith og jeg er jevngamle.
Kan Frodith lage snøengel, kan jeg!

For tre måneder siden, før treningsleiren, var jeg virkelig redd for å havne på bakken eller på gulvet. Jeg visste hvor vanskelig det var for meg å komme meg opp igjen med min begredelige kropp. .
Jeg har opplevelser hvor jeg har sittet på bakken, eller på gulvet med tårene rennende ned over kinnene og lurt på hvordan jeg skal komme meg opp igjen.  Om vi virkelig må ringe Kato-kranservice som Gamle Gubben Grå alltid er så vennlig å foreslå i slike stunder.
Jeg har ikke frivillig oppsøkt gulvet eller bakken på mange, mange år.

På treningsleiren måtte jeg ned på gulvet flere ganger om dagen.
Jeg skal ikke si at jeg var særlig grasiøs når jeg krekt meg opp igjen. Men jeg klarte det!
Jeg kom meg opp uten hjelp hver gang, og jeg lært meg raskt hvordan jeg skulle gjøre det.

Helt siden treningsleiren har jeg lekt med tanken om å bruke dette til noe fornuftig.
Som å lage snøengel.

Er dette søndagen jeg skal sette tanken ut i live?
Er dette dagen jeg skal lage min første snøengel på sikkert 10 kanskje 20 år?

 

 

9 kommentarer
    1. Hadde me hatt snø hadde eg utfordret deg! Når du først har kommet ned i posisjonen for å lage en engel er det faktisk ganske herlig, kommer jo an på snømengden, men eg husker det som ganske stille – Ikkje en lyd. Mykt og godt 🙂 Eg syns absolutt du skal servere oss den fineste snøengelen 😀 Etterpå kan du flate ut foran peisen og kose deg 🙂

      Lag deg en god søndag 🙂
      Vibbedille

    2. Høres spennende ut – kom deg ut og lag en engel i snøen! Dersom du ikke vil det, så kan du alltids ta ut et teppe og banke det i snøen. Det pleier jeg å gjøre og det blir så rent og fint og fløffy!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg