Søndag morgen.

Tidlig søndag morgen.  Resten av Drømmehuset sover. Det begynner så smått å lysne. Ser ut til å bli en grå dag.

Søndag. I kveld går turen tilbake til treningsleiren. Føles greit denne gangen. Tror det hjalp å få en sluttdato på oppholdet og forholde seg til. Lettere å kunne planlegge, få det til å passe inn med avtaleboka. Eller lettere forholde seg til når jeg ser slutten på oppholdet. Avtaleboka er relativt tom de neste ukene.

Den tomme avtaleboka plager meg ikke.  Jeg kommer ikke til å kjede meg eller fly på veggen. Ikke med en gang.  Jeg skal jo finne drømmejobben, skrive bok og lage jul.  Ja og så skal jeg lage meg gode rutiner med trening også når jeg kommer hjem.

“100% ansatt i egen helse” skrev Mette i en kommentar på ett av mine tidligere innlegg.  Jeg likte den formuleringen.  For det er jo det jeg skal være. 100 % ansatt med å skape meg et godt liv.
Det høres egoistisk ut.  Gir liksom litt dårlig samvittighet.  Prioritere meg selv……
Samtidig vet jeg at det er det jeg må gjøre. Jeg har nedprioritert meg lenge.

På treningsleiren har jeg ikke hatt noe valg.  Jeg har måtte tenke kun på meg selv.  Trene og restituere. Leve som en toppidrettsutøver. Jeg ser jo at det har gjort meg godt. Og selv om livet heldigvis ikke blir like egoistisk når jeg kommer hjem, så skal jeg bli flinkere til å lytte til kroppen min.  Flinkere til å sette av tid til de gode opplevelsene, enten det er ei treningsøkt eller å sitte i kurvstolene på trammen sammen med Gamle Gubben Grå.

Søndag morgen. Drømmehuset våkner langsomt til liv. Himmelen ute har fått et rosa skjær. Fremdeles er det noen timer til jeg skal dra.  Om en stund blir det frokost med varme rundstykker. Kose meg med papiravisene fra i går.  Har blitt en merkelig tradisjon dette. Kose oss med lørdagsavisene først på søndag.
Så blir det en tur med Charlie Chihuahua og kanskje Gamle Gubben Grå.
En tur ut til Høvdingen hører og med.  Det er jo farsdag. Gave er kjøpt inn.

Søndag morgen.  Mens jeg venter på at Gamle Gubben Grå skal varme rundstykker har jeg laget meg litt før-frokost-kos. Høstens første kopp med varm, deilig gløgg og et par pepperkaker. Søndag morgen.

6 kommentarer
    1. Herlig, masse papiraviser her jeg også! Sønn min er hjemme en tur og tok med flere utgaver fra Aftenposten! Ellers så har jeg begynt å lese mer og mer aviser på nettet! Leser de på iPad så det er kjekt!
      Du får servere kaffe til gubben i huset, det er jo farsdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg