Søndagssysler…

Det er en deilig søndag. Og søndager gjør jeg akkurat bare hva jeg vil. Hva jeg føler for der og da.

I dag har jeg tatt inn pelargoniene. Frosten kommer snart. Jeg har kastet siste rest av sommerblomster. Jeg har tent stearinlys for andre gang i høst. Og så har jeg pakket inn julegaver.  Kjekt for alt som er unnagjort.

Så krøp jeg godt sammen under pelspleddet på sofaen. Tok meg en halvtime på øret. Hvilte rygg og bein og hele kjerringskrotten. Deilig!

Men man kan ikke ligge inne å dra seg under pleddet hele dagen.  Spesielt ikke en så fin septemberdag som i dag.  Det har klarnet veldig etter at Chalie og jeg var ute på morgentur,drn vanlige lufterunden rundt i boligfeltet. Nå var det på tide med ny tur.

Vi gikk for litt byvandring i dag, og labba 4 km rundt i bygater, villastrøk og elvelangs.

6 kommentarer
    1. tror jeg venter en ukes tid til før jeg tar inn sommerblomster…
      Du planter vel noen løk også i samme rennet som du tar inn blomster?
      Godt å ut-å-gå i fine høstdager…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg