Sopptur i ettermiddag.

Føler meg litt flink i dag. Selvskryt er lov på blogg, dert ser jeg eksempler på hver dag.  Etter at arbeidsdagen var slutt dro Gamle Gubben Grå, hundene og jeg på kombinert luftetur med hundene og sopptur.
Vi gikk i overkant av 3 km og fant nesten en kurv med sopp. For det meste smørsopp, men noen steinsopp, brunskrubb, rimsopp og kantarell.  Burdee gått lengre, og ikke minst tatt et bilde av velfylt soppkurv. Men det begynte å regne da vi var litt over halvveis, og jeg var absolutt ikke kledd for regn. Jakka lå i bilen. Både hundene og jeg var gjennombløte før vi kom til bilen. Da stopper ikke jeg for å fotografere.
Hjemme satte Gamle Gubben Grå i gang med middagen. Helstekt kylling. Jeg fortet meg å renske soppen slik at kantarellene og de minste smørsoppene kunne nytes sammen med kyllingen. Ble ikke til at jeg tok bilde før jeg satte i gang med det.

Nå er kyllingen med tilbehør spist og resten av soppen samkokt og klar for fryseren. Bilde av samkokt sopp er ikke så stilig. Så jeg må nok ta en ny sopptur en annen dag og vise dere fangsten.

Jeg har faktisk ikke flatet ut på sofaen i det hele tatt i ettermiddag, selv etter et par hektiske dager. Nå er det like greit å holde seg unna den sofaen til det blir leggetid.

 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg