Sopptur

I dag sto det sopp, eller nærmere bestemt soppstuing på middagsmenyen.

Jeg er glad i å plukke sopp og har fått med meg på Fb siden “Vi som liker sopp” at nå begynner skogen å bugne av de første soppene. Ja, jeg har selv hatt min første sopp-fangst da jeg fant en perfekt rødskrubb i Hundremeterskogen en dag i forrige uke.

Så jeg tok med meg Charlie Chihuahua og dro av sted. Litt lenger enn til Hundremeterskogen denne gangen. Hvor er ikke så farlig. Man røper ikke et godt stoppested, og her har jeg funnet mye sopp tidligere år.

Charlie Chihuahua gikk på kryss og tvers gjennom skogen en times tid. Sopp fant vi, men ikke noe jeg ville putte i gryta.

Så soppturen endte denne gangen på Kiwi. Men snart, snart er soppsessongen i gang for alvor. Dette blir et godt soppår, jeg føler det på gikta!

8 kommentarer
    1. Soppstuing er godt! Jeg er ikke så dreven med soppsanking, så blir helst når jeg kommer over kantarell at det blir med hjem. Med det jevne regnet vi får nå, så ser det lovende ut med sopp iår.

    2. Møtte min svigerinne ute på bygda i går og hun kunne fortelle at det er sykt mye kantarell nå!
      Så skal titte litt etter sopp jeg også, men ikke her på Kråkerøy, må nok inn i Hundremeterskogen jeg også!
      Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg