Sprøstekte innlegg

“Kona til” er på toppen av bloggtopplista i dag.  Hun har skrevet om sprøstekt løk og fått hele 131.924 sidevisninger.  Ja, du leste riktig.  Sprøstekt løk er det som skal til for å bli toppblogger med et eventyrlig antall sidevisninger. Jeg som skriver om hverdagen i helsesektoren kan bare drømme om slike sidevisningstall. Kona til har over 131.000 flere sidevisninger enn meg….Sprøstekt løk… Jeg skal innrømme at jeg ikke helt så den komme.

Det er ikke første innlegget Kona til skriver om sprøstekt løk, nei det er nærmest blitt en føljetong. For 1. mai postet hun et innlegg hvor hun funderte på hva PS står for på de velkjente pakkene med sprøstekt løk.  Hun hadde fundert over det samme på sin Instagramkonto og fått mange herlige forslag på svar, Det fikk hun og i kommentarfeltet på bloggen. Slik engasjerer.

Kona til skriver så til Orkla, som markedsfører PS sprøstekt løk for å få en løsning på mysteriet.
Og da skjer det som ikke burde ha skjedd, men som gjør saken enda mer morsom.  En trøtt Forbrukerkonsulent leser ikke mailen fra Kona til så nøye, og sender et standardsvar tilbake og svarer at han dessverre ikke kan gi ut oppskriften på produktet.  Kona til, som aldri har bedt om noen oppskrift drodler videre i et nytt innlegg om at muligens er de mystiske bokstaven PS på pakka med sprøstekt løk en statshemmelighet.  Det blir ikke mindre kommentarer og moro ut av det,  43 kommentarer og mye fantasi.

Så skriver Kona til til Foodman AS som har tatt over driften av Progress Snack som i sin tid var de som startet produksjonen av den sprøstekte løken.  Der er det selveste Daglig Leder som svarer ut mailen, men han kan heller ikke svare Kona til men sier at han har sendt henvendelsen videre til Orkla.
Og endelig våkner de hos Orkla!  Det kan muligens ha en sammenheng med at flere av Kona til sine lesere og har sendt henvendelse til Orkla med det samme spørsmålet.   Så endelig blir mysteriet oppklart. PS står for Progress Snack, firmanavnet til de som i sin tid lanserte den sprøstekte løken.

Jeg håper Orkla ser hvilken enorm markedsføring Kona til har gjort for produktet PS sprøstekt løk, og sporenstreks sender minst en kartong sprøstekt løk til Kona til sin adresse.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg