Stor ball…..

Jeg vet bedre måter å starte dagen på enn å møte i en gymsal klokka 8 om morgenen. Jeg som hadde problemer med å grynte “God morgen” når jeg ankom vaktrommet ved de tider, forventer man nå at skal være frisk og rask og klar for å starte dagen med å trene med en stor ball.  Pilates tror jeg det kalles. Vel, jeg følte det var langt fra en god morgen.

Har du sittet på en sånn stor ball og forsøkt å finne balansen? En balanse både lege, fysioterapeut og ikke minst jeg selv fant ut at var ikke tilstedeværende sist uke. Vel, den hadde ikke dukket opp igjen i løpet av uka.

Å sitte rolig på ballen var forresten ikke det vanskeligste.  Mer krevende ble det etterhvert. Opp med det ene beinet, op ned det andre, opp med begge beina….

Har du prøvd å sitte på en ball og samtidig løfte begge beina fra underlaget? Har du da sittet anspent og engstelig ved tanken på at hvis du nå mister siste rest av den balansen du ikke har, ja da ender du på ryggkulen på gulvet – og da er jeg like hjelpeløs som ei skilpadde som havner på rygg.

Flere øvelser fikk jeg tilpasset.  Jet vil helst ikke havne på gulvet. Da kommer jeg vanskrlig opp igjen. Fysioterapeuten sa hun kunne hjelpe meg. Jeg mønstret den tynne, spinkle jentungen et par sekunder før jeg sakte ristet på hodet. Sist jeg havnet på bakken måtte jeg ha hjelp av både to ambulansekarer og to brannmenn for å løfte båra inn i ambulansen ( riktignok på ei sleip skogssti) og en liten strekning, men jeg tror du forstår hva jeg mener.

Vel. Klokka ble 9, og dagens første økt ble svsluttet med litt stølere magemuskler enn den startet.

6 kommentarer
    1. Jeg har aldri prøvd sånn ball, men kan levende forestille meg at det ikke er så lett å holde balansen. Kanskje det var noe sånt jeg burde trent med, for balanse, det sliter jeg med, i tillegg til at musklene mine svekkes jevnt og trutt. Men så var det jo det da, å finne energien til det. Og den er borte vekk for tiden.
      Lykke til videre ♥

      1. Jeg tror slik ball kan være bra. Man kan vistnok starte med å sitte på den når man for eksempel ser på TV. Skal styrke muskulatur i rygg, bekkenområdet sies det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg