Stor, større stolt….

Jeg virkelig liker Kokkejævel som har inntatt toppen av bloggtopplista..  I går knuste han alle med over 70.000 lesere. Så deilig befriende å lese om noe annet enn skal vi danse, og rumpeoperasjoner. I dag skriver han om kosthold og trening for oss som er litt store. Jeg humrer og nikker og kjenner meg igjen.

For jeg er også en stor person, kvinne riktignok, men fremdeles stor.  Nå håper jeg at det ikke er økende da.  Om jeg ikke har klart å reversere så mye, har jeg i det minste holdt meg på et nivå de siste par åra.
Jeg har vel og en mistanke om hvorfor kroppen min har så gunstige vekstforhold, og også jeg velger ofte liv i stedet for lære når det er sprik mellom liv og lære.  Vi er ikke ulike der, Kokkejævel og jeg.
Kjenner meg igjen i at det stadig blir verre å knytte skoene, skylder på ryggen og kjøper sko uten snøring som på bilde.
Jeg har også gitt opp troen på forsakelse og slanking for mange år siden.  Og jeg kjenner meg så igjen når han hevder at vi med kraftig benbygning har glede av å kose hos. Livskvalitet, glede.
Har vel kjent på spenningen om kjolen passer også i år eller om jeg må slanke meg eller kjøpe ny hvor valget alltid faller ned på kjøpe ny. Har ikke vært inne i bunaden min siden 1995.
Jeg har aldri kunne skrytt på meg å ha drevet med trening. Kan godt skylde på at jeg lever et alt for hektisk liv til å ha tid til å trene, men sannheten er vel at også jeg er bare lat. Kokkejævel sier det på en slik måte at det er lett å innrømme.
Jeg går mye tur da. I det minste fra april til november. Når det ikke er glatt, eller kaldt eller mørkt. eller på andre måter mye triveligere å bli hjemme, inne foran peisen.
Jeg kjenner meg igjen i det å ha et stort selvbilde, men et enda større speilbilde. Og jeg gjør egentlig ikke så mye av at jeg er stor.
Men selvsagt, jeg hadde nok ikke blitt deprimert om jeg ble litt mindre.  Kokkejævel sier det så utrolig bra.

Så avslutter han hele innlegget med en oppskrift på en vinagrette aom sikkert gjør like god nytte på salaten som den rømmedressingen jeg elsker….

7 kommentarer
    1. Det høres ut som en blogger jeg kunne tenkt meg å lese. Trening er ikke noe for meg heller, – mye bedre å gå tur og oppleve noe samtidig som man får litt trim. Sikkert ikke så effektivt, men glede ved det man gjør er vel så viktig.

    2. Han er morsom. Mer enn normalt.
      Jeg googlet.
      Får jeg legge til at han har et par steder i Alta.. det ene er gourmetmat/delikatesseutsalg og heter Hoftepluss (Kokkejævel Hoftepluss). Der skal du sikkert legge på deg.. 😄. Den andre er salatbaren Fy Fader, eventuelt “Fy Fader, her må man jo gjør alt sjøl!” ( bland salaten selv) Man kan vel slanke seg over hofta der da? Holdt på å flire meg fordervet.
      Så hvis noen skal til Alta, stikk innom!

    3. Vil anbefale Kokkejævel på det varmeste. Både når det gjelder mat – og blogg 🙂 (Har spist hos ham utallige ganger, og fulgt ham på fb., fra han begynte i “det små” der – til nå, hvor han har stupt inn på topplista til blogg.no.
      Han er råflink til å lage mat, og han er nesten like flink til å skrive.
      Og så skriver han på en måte, sånn at du både ler og griner.
      Det er så deilig å lese en blogg, som ikke nevner slanking, botox, store/små pupper, leppeforstørrelse og det som værre er. Nei, takke meg til blogger fra MENNESKER, som er som oss “vanlig dødelige”, med både matlyst og bilringer – opp og nedturer i livet, og et sunt syn på ting 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg