Syden lokker….

I dag våknet vi til en 7-8 cm nysnø. På ny er det snø på grantrærne rundt Drømmehuset og de små områdene vi hadde med bar mark er på ny dekket med snø.  Prøver i størst mulig grad å se ut av vinduet. Prøver å fortrenge virkeligheten der ute. Fortrenge at piggskoene må på når jeg skal ut med hundene senere i dag. Konsentrere meg om blogging. Hva skriver bloggeren på plassen over meg på bloggtopplista om i dag on tro?

Det er bloggen Lilla sjel. Hun byr på reisebrev fra syden. Skildrer late dager med sol, varme og paraplydrinker.
Jeg kan ikke si annet enn at det frister litt å bare slenge seg på et fly og dra sørover. Altså skikkelig sør over. Litt lenger enn til Vestfold hvor vi var for en uke siden.

Sjekker yr.no før jeg sjekker restplasser. Det er påske om noen få dager. Regner med at prisene på sydenbillettene er relativt stive. Kontoen er liksom ikke overfylt.

Yr melder om sol, i det minste lettskyet. Sol fra klar himmel i løpet av en time. Temperaturer helt opp i 9 varmegrader i løpet av helgen. Jeg skroller meg gjennom de neste dagene. Ikke en eneste kuldegrad så langt jeg kan se. Den nedbøren som kommer til natta bør komme som regn.
Kanskje er det over nå.
Kanskje kan jeg håpe på at våren og varmen kommer også hit.
Kanskje kan jeg snart sette piggskoene i kottet i noen måneder.

Jeg senker skuldrene. Jeg skal holde ut litt til. Det er kommunestyremøte i morgen. Datteren kommer hjem på fredag. Det er slektas påskeskirenn på søndag. Mye å glede seg til.
Påske og snø hører liksom sammen på min kant av landet. Det er jo en grunn til at vi har denne tradisjonen med påskeskirenn.

Jeg skal holde ut. Når påsken er over er det april. Den andre vårmåneden. Da må det da bli vår også her.  Jeg velger å tro at snøfallet i natt var vinterens siste krampetrekninger. Så. la den krangle seg ferdig. Trasse litt og lage litt styr.
Jeg lar den ikke ødelegge humøret mitt mer.
Jeg har bestemt meg. Det er vår!

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg