Takknemlighet…..

2021 kunne ikke få en bedre start.  Som jeg skrev i innlegget Nytt år og nye muligheter tror jeg 2021 blir et fantastisk år, og hva skjer?  Jeg starter den første dagen i det nye året med å være på plass nummer 13 på bloggtopplista!!  Er det ikke fantastisk?!?  Og nå som klokka så vidt har passert 9 har jeg allerede over 300 sidevisninger!! Ja, det er bare helt fantastisk.  2021 skal bli et fantastisk år, jeg skal lage 2021 fantastisk.

Kokkejævel er fremdeles på første plass.  Bilder med familielykke, baby og en overskrift som kan få den mest ihuga fansen til å frykte at Kokkejævel skal gi seg med blogginga gir flere klikk enn et vinglass løftet mot nattehimmelen og en av mange nyttårshilsener.  Det synes jeg er bra.  Hverdagslykke og familieliv er viktigere enn stette-glass og fyrverkeri.

Gamle Gubben Grå kommer tuslende i pysjamasen på leiting etter dagens første kaffekopp.  Jeg gir han en god bamseklem.  Det er ikke alltid han får den velkomsten når han lister seg inn på kjøkkenet.   Han smiler på den måten at smilehullene synes og øynene glitrer.  Gir meg en god klem tilbake mens han begynner å sitere Teletubyene.  (Husker dere Thinkywinky og de der?)   “Stor klem!” sier Gamle Gubben Grå og henter kaffekoppen.
Jeg føler på takknemlighet over at vi har hverandre.  At vi har stått han av gjennom alle disse årene og fremdeles er sammen, er et par.  Det skal bli flere teletubby-klemmer i 2021

Alle snakker om 2020 som det grusomme året.  “Disse begredelige tider” som Svoger sier.  Og selvsagt var 2020 et kjipt år.  Pandemien frarøvet oss ting vi tok so en selvfølge.  Og hvem skulle tro at jeg skulle føle meg naken på Meny uten munnbind?
Men jeg føler takknemlighet for at sykehushverdagen på våre sykehus ikke ble så ille som vi fryktet.  At vi ikke opplevde de umenneskelige arbeidsdagene mange av våre kollegaer i andre land måtte stå i.

Helsa har ikke vært på topp i 2020.
Men jeg er takknemlig for at jeg har fått riktig diabetesmedisin, og energien tilbake.
Jeg vet ikke helt hva fremtiden vil bringe når det kommer til arbeid og kroppslige utfordringer. Men jeg er takknemlig for at vi har et velferdssamfunn som gjør at jeg føler trygghet for at jeg får hjelp til å få en hverdag som er god og gir mening.

Bloggverden er en fantastisk verden.  Denne bloggen ar gitt meg så mange hyggelige tilbakemeldinger, så mange som heier, og jeg føler stor takknemlighet for å få oppleve det.
Når livet er litt kjipt er det utrolig godt å se alle de koselige kommentarene.  All hjertevarmen som blir meg til del. Jeg har fått påskepynt, håndkle og hyggelige kort  tilsendt i posten fra folk jeg aldri har møtt Jeg har fått engler fra folk som vet hvem jeg er.  Jeg blir rørt og takknemlig for alle hilsninger og kommentarer, og føler på klumpen i halsen og tårene som brenner i øyekroken.  Så takknemlig og rørt blir jeg.
Og selv små ord betyr så utrolig mye.

Takk til alle som har fulgt meg og Gamle Gubben Grå i 2020.  La oss sammen fylle 2021 med  gode opplevelser og hjertevarme.

Godt nyttår!

10 kommentarer
    1. Godt nytt år til deg 🙂 Godt du kan se tilbake på et fint år også. Sånn summerte jeg opp i går også. Og angående bloggverden, helt enig med deg. Den er verdifull. Jeg har fått flere gode venner som jeg treffer både av og til og ofte, som jeg har møtt og blitt kjent med via blogg-blokka. Det er en rik verden spør du meg. Fordi jeg har fått venner. Og fordi jeg også har blitt kjent med folk her inne som jeg garantert ikke hadde blitt kjent med “der ute”. Jeg skal også lage meg et godt 2021, som jeg laget meg 2020. Det jobbet jeg kraftig med, og fikk til å bli fint det også. Man må ta tak selv 🙂 Skal starte denne dagen med en tur i lufta 🙂 Det snør. Deilig 🙂

    2. Godt nyttår til dere toan. Takk for all den gode humoren du har skapet her på bloggen, og ser frem mot mer i det nye året.
      Nyttårs klem fra nord

    3. Godt nyttår og supergøy med en så bra plassering den første dagen i året!
      Så fortjent!
      Koselig øyeblikk du delte med den Teletubby-klemmen på kjøkkenet i dag tidlig. Så det for meg og ble varm om hjertet😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg