Tidlig morgenstund…..

Klokka har så vidt passert 6. De andre på hytta sover. Jeg våknet, sikkert før 5, orket ikke se på klokka. Ble liggende å forsøke å undertrykke trangen til å tisse.  Å komme seg til utedoen langt ned i lia føltes som å begi seg ut på en ekspedisjon. To takras og en nedoverbakke som sikkert er speilblank etter nattefrosten må forseres. Man bør da være rustet med klær og utstyr som fjellet krever og ikke trippe av gårde i Evas drakt.

Vel tilbake i senga kommer Charlie Chihuahua med irriterte bjeff når jeg forsøker å strekke ut beina. Han breier seg i fotenden av senga og vil ikke forstyrres.

Fra overkøya høres høylytt snorking. Gamle Gubben Grå drar tømmerstokker som et dampdrevet sagbruk. Det er godt og varmt i senga. Kanskje litt for varmt. Vi investere I skikkelig varme dyner for noen år siden. Deilig. Men nå føles det litt klamt. Luftfuktigheten avtegner seg som dugg mot soveromsvinduet.

Jeg står opp. Deilig med en litt rolig morgenstund alene. Blar meg gjennom toppbloggerne. Lite nytt fra Ida Wulff. Spis og spar sin ukesmeny har jeg og bladd meg igjennom for flere dager siden.

Kokkejævel deler oppskrift på sushi. Det er liksom ikke min greie. Ikke vondt, men heller ikke noe jeg jeg har blitt hekta på. Blir nok ikke servert i mitt 60 års lag.

Vibbedille linker til oppskrift på donut-puter. De ser fine ut, men jeg vet ikke helt hvor jeg skulle ha de hen. Vibbedille snakker entusiastisk om å lage de i freshe farger til en day-bed på terrassen. Jeg tenker på pallesofaen hjemme på terrassen i Drømmehuset. En deilig day-bed jeg gjerne nyter en strekk i. Men jeg vet ikke om denne tykke kjerringa skal ligge avslappet på en haug donuts når naboene går forbi.  Kunne jo hende at noen lot seg friste over evne til å ta “århundres bilde.”

Mamma på hjul er klar for ferie. Et par, tre dager utenfor husets fire vegger. Det er ikke alltid så mye mer som skal til. Jeg kjenner hvor godt det var å komme opp hit. Det blir sikkert minst like godt for Mamna på hjul å komme seg litt bort.

Ikke stort å ta med seg fra toppbloggerne i dag.

 

11 kommentarer
    1. God morgen! Høres ut som en deilig morgenstund og så er du på hytta også – dagen blir sikkert flott..
      Deilig å komme bort litt…Kos deg med dagen.
      P.S. Var ikke mye spennende på toppen i dag!

    2. Det hørtes ut som en flott morgen å våkne til. Stemningen 🙂 Utenom det der med tissinga og den litt irriterte hunden i fotenden 😀 Men det med å våkne til hyttedag, med alt det bringer med seg. Herlig 🙂 Her er det nærmest hyttepåske i byen også. Den blir som regel helt tom, byen, og det er godt. Ikke så mange å se ellers heller i disse tider, men det er liksom litt annerledes i påsken likevel 🙂 Jeg skal komme meg ut, uansett om det regner…

    3. Nyt livet på hytta, det er deg vel unt. Var jo virkelig langt til den utedassen. Enn om man må opp om natta for å tisse? Mye snø og måking. Sistnevnte har jeg tatt mye av i vinter. Fin trim synes jeg og masse frisk luft. Men hva toppene styrer med følger jeg ikke.

    4. Du får frem bilder i hodet mitt så nåååå tror eg ikkje heller vil ligger å kveltre meg med en haug donuts ute på terrassen….Hmmm Kanskje eg må finne meg noen sunnere puter til den daybed`n hehe

      Du få finne et rompebrett du kan skli ned til utedoen på 🙂
      Lag deg en deilig dag! 🙂

      Vibbedille 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg