Tidlig start.

Starter dagen hos fastlegen, og nei det ble ikke servert kaffe og kaker. Synes bare dette bildet var mer kos enn bilde av venterommet. Hadde vel ikke blitt så populært om jeg begynte å fotografere vilt rundt meg her heller.

Jeg er liksom ikke nervevrak fordi om jeg har legetime. Det er en vanlig kontroll slik jeg har med jevne mellomrom. Så lenge det er liv er det håp, heter det jo, og jeg føler det står greit til. Pasientens subjektive opplevelse skal man ikke kimse av. Selv om man ikke kan tenke seg frisk, så er jeg overbevist om at man kan tenke seg syk hvis man går inn for det. Det har jeg ingen planer om.

Utfordringen min opp gjennom årene har vel hellet vært at jeg ikke alltid har hatt så mye fokus på egen helse. Var det ikke det jeg fikk opplest fra en legeerklæring for en tid tilbake? Vel, da har jeg i det minste ikke brukt tiden på å tenke meg syk. Det å ha fokus på muligheter mer enn begrensninger har jeg alltid sett på som min styrke.

 

 

11 kommentarer

Siste innlegg