Tips til helgekosen

Jeg er et vin-menneske når det kommer til drikke med alkohol. Aller helst skal vinen være rød, men en rose’ vin går greit når det er vår og sommer.

Da vi var på tretopphytta hadde Gamle Gubben Grå med seg to bokser med Rose’ øl fra Hansa. Det var visst noe nytt.

Jeg var rimelig skeptisk da jeg tok drn først slurken.  Kunne dette virkelig være noe for meg?

Det var det!  Virkelig en frisk sommerdrikk med en nydelig farge.  Sund å si det  men det ble ikke mye rose’ øl på Gsmle Gubben Grå. Her stakk jeg av med mesteparten.

Vel hjemme har vi sett i butikkene her, men nei ikke noe rose’ øl fra Hansa å oppdrive her i Hønefoss.

Gamle Gubben Grå nevnte det for Eldste Sønn  og da ble det orden på sakene.  Som den kremmerhus  han er var han snar til å bestille det til Meny butikken hvor han jobber. I går sendte han meg bilde av bokser med rose’ øl fint stablet i hylla på butikken.

Selvsagt måtte jeg svinge innom Meny i går og kjøpe meg en boks til lørdagskosen.

Denne anbefales virkelig. Lett og hod sommerdrikk.

11 kommentarer

Siste innlegg