Treningsflyktninger

Jeg er vel så langt fra en radmager treningsidiot som det går an å komme.  Og jeg innrømmer gjerne at jeg tror ikke du hadde fått meg til å trene om du så hadde pisket meg.  Så nok en gang uttaler jeg meg om ting jeg kanskje ikke har peiling på.

I helgen hørte jeg nemlig et nytt ord. TRENINGSFLYKTNINGER  altså folk som “flyktet” fra Drammen og Oslo hvor treningssentrene er stengt til omliggende kommuner hvor man fremdeles kan gå på treningsstudio. Ja jeg har hørt rykter om at det også her på Ringerike kom “flyktninger” fra hovedstaden for å trene. De store treningskjedene har filialer over alt, og  med medlemskap i kjeden kan man trene også på treningssentrene andre steder.

Det er helt klart noe jeg ikke skjønner.  Si hvis det for eksempel er en spinning-time man er så desperat etter at man trosser myndighetenes pålegg om i størst mulig grad holde seg hjemme, og ikke dra unødig til andre steder. Altså setter seg i bilen og kjører en times tid for så sitte på en spinning-sykkel og svette entimes tid før man kjører en time hjem i bil….
Hva med å finne frem sykkelen din og sykle en tre timers tur på den? Ville sikkert gi minst like mye treningseffekt, frisk luft i lungene og en blendahvit samvittighet.

For hvis du gidder tenke litt lenger enn dit nesa rekker.  Hvorfor tror du myndighetene ber deg om å holde deg i størst mulig grad hjemme?  Jo fordi det er så mange smittede i din by, ditt nærområde at man ikke har oversikten.  Man vil ikke at folk skal samles slik at smitten ikke sprer seg nettopp fordi man ikke vet hvem som er smittet. Det kan jo være deg om er den som er smittet.

Hvorfor tror du treningssentrene ikke er stengt her oppe?
Ganske riktig!  Det er fordi det ikke er så mange smittede her,  Følg tankegangen min videre.  Hva vil skje hvis du er smittet uten at du vet det? Ganske riktig.  Du kan ta smitten med deg fra Hovedstaden til treningssentret her oppe og så brer smitten seg i like grad her som i Oslo.

Hvor egoistisk går det an å bli?

 

4 kommentarer
    1. Superegoistisk, faktisk. Det finnes ingen grenser… drit i alle bare jeg får gjort det jeg vil. Du kan bare gi opp, for du får ikke omvendt sånne. De må bli dausjuke før noe når inn i pappskallene.

      Det er ganske rødt her nå. 🙄

    2. 👍har tenkt og sagt de ordene selv.
      I Bærum måtte vi stenge treningssentrene fordi vi fikk så mange fra Oslo som kom for å trene her.
      Hva er det de ikke har fått med seg?
      Kan ikke fatte at det er mulig😱?Er noen bare helt hjernedøde……..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg