Tur ble det.

I dag har jeg vært sprek, synes jeg selv da. Skrittelleren fortalte meg at formiddagsturen med hundene ble på over 5 km.  Det går mot vår også på mine kanter, selv om dette stadige påfyllet av nysnø gjør ar det går litt langsomt.

Jeg mener når skogen viser seg som her minner det mer om jul enn påske. Jeg har hørt enkelte hevde at jula varer helt til påske, men selv jeg som ikke rydder vekk jula før 20. dag jul har fjernet den siste nissen for lengst.

Heldigvis var det ikke like mye snø over alt. På åkrene vi gikk forbi skimtet bar mark godt.

Det er nok en stund til bonden kan gjøre våronn på denne åkeren her. Det er ikke vanlig med rismarker her på Ringerike.

Egentlig minnet det met om høst enn vår på dagens tur.

 

4 kommentarer
      1. Nei, det er dårlig med ris-dyrking her. Men etter Hans er det flere av potet- og grønnsaksbøndene som sliter. Det største gartneriet måtte gå til skifteretten for et par uker siden. Kanskje ris blir det an tør satse på?
        Har fiksa overskrift nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg