Tur ble det

Man skal leve som man prediker har jeg hørt, selv om jeg vet om predikanter som ikke etterlever det. Jeg jaktet på julelys og julestemning da Gamle Gubben Grå,Charlie Chihuahua og jeg var ute på gåtur i dag.  Jeg så noen adventsstjerner i vinduene, noen lyslenker her og der, men det var i slutten av november ikke alt for mye å se av julepynt og julestemning. Det er muligens bare på blogg og sosiale medier “alle” er ferdige til jul.

Men bilde ble det. Et fint bilde av november.  Litt snø på bakken og lav november-sol.  Det har blitt kaldere og kulda beit i ansiktet. Godt å komne ut, og godt å komme inn igjen.

Nå har jeg krøpet godt opp i lenestolen forran peisen. Gløggkoppen, boksen med pepperkaker og boka til Anne Holt er i umiddelbar nærhet. Det samme er et godt, varmt pledd.  Charlie Chihuahua snorker alt under pelspleddet borte I sofaen.

6 kommentarer

Siste innlegg