Tur til byen..

Butikkene pynter seg til jul. Jeg synes det er tidlig, men lar meg likevel glede. Kjenne på den barnlige gleden. For jul, jul det er kos. Kos hele adventstida. Flotte familiedager i jula. Fest og galla på nyttårsaften. Jeg gleder meg til alt, og i år skal jeg nyte alt.  Ikke bare presse alt for mye inn i en allerede full avtalebok.

Gamle Gubben Grå og jeg har trasket rundt på senteret i flere timer. Gamle Gubben Grå skulle kjøpe seg jakke. Det er ingen lett oppgave.  Den store utfordringen er lommer. For innerlomma skal ha plass til lommeboka, og Gsmle Gubben Grå har en god gammeldags lommeboka hvor jeg tror samtlige kassalspper og kvitteringer han har mottatt siden han begynte i læra på Hotell Astoria i 1979 er trygt oppbevart. Videre skal jakka og ha lomme til røykpakke, lighter og nøkkrlknippe med alle nøklene Gamle Gubben Grå eier og har.

Vel, jeg lot betjeningen hjelpe Gubben, og ruslet heller litt rundt for meg selv. Best slik for alle parter. Alt jeg skulle ha var en deodorant, og den kjøpte jeg på Kiwi på vei hjem.

Gubben fant ikke jakke, men det ble tur på kafé og en aldri så liten kaffe-latte som seg hør og bør på en lørdag.

6 kommentarer
    1. Kanskje mannen din skulle en veske isteden:) Jeg bare spøker.
      Min mann er likedan. Har stor pengboka og masse nøkler. Men når han er hjemme, går han nesten bare i kjeledress:)

      1. Vel, skal han på byen med meg går han ikke i kjeledress!! (Selv om han nok kunne vandret rundt på shopping i kjeledress i egne øyne) Ja, veske hadde helt klart vært en fordel. Men jeg tror ikke det…..

    2. Ikke bare, bare når mannfolka skal finne seg noe nytt av klær. Min kjære er også veldig klar på hvordan det skal være. Ikke alltid like lett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg