Tur…

For en flott dag dette har vært, men kald. Det var 18 kuldegrader i dag morges. Det er litt i kaldeste laget for meg.

Kalde januardager er ofte klare, og det gir mulighet for flotte bilder, så selvsagt måtte Gamle Gubben Grå og jeg ut på tur når vi var ferdige med å shine kåken til helga.

Som dere ser holdt vi oss på rett side av gjerdet. Det er ikke mye snø, men mye is. Jeg er utrolig glad i støvlene mine med pigger.  Det knaser så godt når jeg går, og jeg føler meg helt trygg. Det gjør at jeg går mindre anstrengt og kan nyte turen på en helt annen måte.

Det var fint og gå her over den frosne åkeren. Ja det var traktorvei. Kveldssola som var i ferd med å gå ned bak åsen sørget for font foto-lys

På den siste strekningen langs elva var det knapt snø, og gjenglemte høstfarger lyste opp mot snøen og isen langs elvebredden.

Skritteller viste i overkant av 5 kilometer da turen var over. Kjenner det godt i rygg og kne. Men det er fyr på peisen, pelspleddet er i umiddelbar nærhet og Gamle Gubben Grå romsterer på kjøkkenet. Jeg er lovet oksegryte og litt rødt i glasset.

4 kommentarer
    1. Fine bilder 🙂
      Og veldig imponert over lengden på turene dine – spesielt i lys av temperatur og tilstand med rygg osv…!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg