Uken som gikk

I innlegget Si meg, hva betyr adjø….? lovte jeg dere at jeg skulle ta “ukas-stikkordene” til  Andrea Sveinsdottir og svrare på dem.

 AKKURAT NÅ: sitter jeg i bilen og venter på Gamle Gubben Grå som er inne i en butikk.  Det går greit. Han har vært med meg i ikke mindre enn tre gardinbutikker.

UKENS TANKE:  I forrige uke var jeg skikkelig værsjuk. Kroppen verker når det er rått, vått eller kaldt, og jeg har hatt noen vonde uker. Det er slitsomt å gå å ha vondt. Det gjør noe med humøret.

UKENS FAVORITTPLAGG  Tykk fleecdress med sauer. Deilig varm og kun til hjemmebruk

UKENS TIPS  I dag vil jeg tipse om ei bok som jeg koser meg med for tiden.  Hevnen er søt A/S av Jonas Jonasson. Les, le og kos deg.

UKENS CRAVING en munnfull av en blanding av mokkabønner og  cashewnøtter.  Nydelig blanding!

UKENS HØYDEPUNKT:  Helt klart forrige tirsdag. Møte i Ad Hoc utvalget som skal se på strukturendringer i eldreomsorgen i kommunen.  Et fysisk møte med virkelige mennesker, ikke bare på skjerm! Juhuuu!

UKENS IRRITASJONSMOMENT  Jeg har vært uten bil et par uker.  Yngste Sønn har lånt Lille Bille fordi Toyotaen har vært på verksted.  Det har tatt litt tid å få tak i et lykteglass til n 94 modell Toyota + at det var litt forskjellig som skulle fikses.
Når jeg nå endelig har fått den tilbake, må Lille Bille på verksted. Yngste Sønn kjørte på et rådyr her om dagen, så jeg trenger ny fanger, ny lykt og litt retting av noen bulker.
Gamle Gubben Grå er snill sjåfør, eller låner bort bilen sin hvis det trengs, men jeg savner den friheten det gir og ha egn bil.

UKENS POSITIVE  Jeg fikk nettopp et sitteunderlag og et hyggelig kort fra Ut i fri luft bare fordi jeg deltok i en bildeutfordring hun hadde på bloggen sin.  Sånn varmer virkelig hjertet mitt.(og rumpa) Kommer eget innlegg.

UKENS ØNSKELISTE Cindrella forbrenningstoalett  reparert bil, og vår

UKENS MATRETT: Gamle Gubben Grå mekka en matrett her om dagen. En hjemmelaget pizza med tre forskjellige striper md fyll.  En med salami, og sopp, en med blåmuggost og rucola og en med chorozo-pølse og..jeg husker ikke.  Men den var utrolig god.

MÅL FOR UKEN SOM KOMMER  Få skrevet min første interpellasjon. Den skal handle om boligpolitikk. Om hvordan kommunen kan legge til rette for lavinnskuddsboliger slik at ungdommen lettere kan komme seg inn på boligmarkedet selv om de ikke har foreldre med velfylte bankkontoer som har mulighet til å hjelpe dem.

UKENS FAVORITT-BILDE  Har ikke tatt så mange bilder denne uka, så jeg velger meg et bilde av mat.

5 kommentarer
    1. Det slår meg når jeg leser denne oppsummeringen ála Sveinsdottir at du er vel (nesten) den eneste bloggeren som har flere fulltids interesser og verv og noe jobb ved siden av. Jeg vet at det sikkert er flere, men du står i det, med hele deg, og ønsker å gjøre en forskjell i det samfunnet du er plassert. Det som er litt trist er at om du kommer inn på Stortinget kommer du overhodet ikke til å ha tid til å blogge. Selv om det hadde vært ekstra artig, da. For oss…

      Jeg mener ikke å tråkke andre, hardt arbeidende bloggere på tærne, men jeg synes du er i en særklasse. Nå skal sies at jeg leser mindre og mindre blogger om dagen.

      Det jeg også legger merke til at det snart ikke er en eneste en av de tradisjonelle bloggerne igjen på denne plattformen. De tjener ikke nok penger her. Og så er det slitsomt å skrive, vettu. Særlig fordi man ikke har det skriftlige som nådegave. Det har du, så ikke tenk på det!

      Jeg leser boka til Mimir Kristjanson, om hans mor, eller lytter til den da, når jeg går tur. Jeg har en liten avhandling i magen der jeg diskuterer hans syn på Arbeidslinja og velferdsstaten. Og jeg bryr meg ikke noe om hvor mange som leser. 😂 På WordPress er det liksom litt for mange millioner til å bli sett. Men kanskje du hadde hatt glede av å diskutere litt om det temaet, siden han og du representerer samme politiske ståsted. Jeg kan gi deg et hint når det er der.

    2. Flott oppsummering – jeg følte at jeg var med ja…Koselig gave fikk jeg også i dag! Ble glad!
      Og mye god mat hos dere i uka som var 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg