Ukesmeny

Jeg har jo lenge lovet dere å dele ukesmenyen her i Drømmehuset, og her kommer den.

Mandag fikk Gamle Gubben Grå frie tøyler til både å bestemme og lage middagen. Det ble ferdig lasagne fra frysedisken.

Tirsdag var det min tur til å fikse middagen. Planen var en rotgrønnsaksgrateng med røkt svinekam. Men Datteren ringte mens jeg var på møte i Hovedutvalget, og når jeg ringte opp til henne etter møtet var det full krise. Hun trengte både skyllemiddel og sjokolade, så vi dro på litt kvelds-shopping. Når vi var ferdig med shopping og skravling var klokka godt over 21.30 før jeg kom meg hjem. Jeg orket ikke begynne å lage mat fra bunnen av, så det ble brødskive med røkt svinekam.

I går, onsdag, lagde Gamle Gubben Grå kyllingburger med ovnstekte poteter. Det var nydelig krydrete kyllingfileter og humus, salat òg rødløk i hamburgerbrød med stekte potetbåter. Nydelig!

I dag lagde jeg middag. Hjemmelagde karbonader, stekte poteter, syltet rødløk og rosenkål.

I morgen skal vi ha ertesuppe. Ertene er lagt i vann i kveld.

Hva vi skal ha i helgen? Den tid den sorg.

6 kommentarer

Siste innlegg