Ut i friluft.

Ut i friluft er en blogg jeg følger med glede. Margrethe som bloggeren heter er virkelig motiverende med sine turer i skog og mark med bål og greier.

For noen uker siden hadde hun en utfordring på sin blogg. Vi skulle sende bilde som illustrerte idyll. Til takk fikk vi tilsendt en turkopp og en pose rett-i-koppen varm sjokolade. Jeg har lenge lett etter rette tid og sted til å innvie den koppen.  Jeg syntes det burde bli en tur helt i stil med turene til Margrethe sine.

Det gjorde at dørstokkmila ble relativt lang. For det å traske ut i skogen på isete skogsbilveier eller gjennom råtten snø fristet ikke veldig. Ikke å ta med sitteunderlag å finne ei snøfonn eller rn isete stein heller. Jeg innrømmer det motvillig. Jeg liker friluftsliv, men jeg liker komfort og jeg liker ikke snø.

Så da ble det utsatt, utsatt og utsatt nok en gang. Jeg tar liksom ikke med niste når jeg labber rundt i boligfeltet her eller på mine turer på isfrie gangveier i sentrale strøk. Jeg ventet på den ultimate turen.

Jeg tror mange har det dlik som meg. De tenker på alle de fantastiske turene de ser andre deler på sosiale medier: Besseggen, Trolltunga, Prekestolen eller lokale utfordringer som Tiurtoppen, Mørkgånga eller Trollfossen. Steder som av ulike grunner er ellet virker uoverkommelig, og så dropper man like godt hele turen.

I dag vil jeg slå en tur for de riktig korte turene. De som burde være overkommelig for de aller, aller fleste. Lag deg en tur under mottoet fri luft er friluft. Bare du kommer deg over dørstokken er du i friluft. Så i dag ble en kopp varm sjokolade nytt ute i vårsola på terrassen. Mer skal det ikke til.

Turkoppen jeg fikk har jeg lagt i tursekken. En dag skal den innvies på en ordentlig tur. Takk fir sjokoladen, Margrethe. Den ble i det minste nytt i friluft.

8 kommentarer
    1. Veldig fint bare å være ute. Helt enig i at lengden på turen ikke er avgjørende. Koppen fra Utifriluft-Margrethe har jeg også i sekken min nå. Dessverre ikke brukt koppen ennå, men blir nok ikke lenge før🙋🏼‍♀️

    2. Tusen takk for så koselige ord – det varmer veldig! Hyggelig å kunne inspirere! Og jeg er enig – fri luft er friluft, og godt med varm sjokolade på kortreist tur også! Så gøy at koppen er pakka – snart blir det turmuligheter. 🙂

    3. Ut i friluft kan absolutt være en kort tur ut på terrassen. Nå får vi håpe at vi kan nyte mange timer ute med litt mer varme enn det er nå.🤩🌞 Jeg sikler enda på det fine hagegjerdet ditt.😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg