Ut i min hage….

Jeg liker i grunn å holde på litt i hagen, selv om det ikke alltid ser slik ut. Det er noe med tid, overskudd og form. Så sandkassa på trammen har blitt et trist syn. Da vi bodde i rekkehuset hadde vi flotte stemor på trammen fra april til oktober, men her drømmehuset er det for mye sol så de blir litt pjuskete og skrantne når vi kommer ut i juni.

De har nå fått visne og sette før i bedet ved søppelskuret. Kanskje vokser det opp stemor der neste vår? Jeg ønsker meg en litt sånn vill og vakker hage hvor planter bare brer seg ut der de trives.

To flotte store krysantemum ble kjøpt inn og plantet i verandakassa på trammen.  Er jeg heldig kan de klare seg til frosten kommer.

Da jeg hadde plantet de så jeg at jeg nok trenger noe mer mellom dem, så det blir nok en tur tilbake til hagesenteret en av de nærmeste dagene.

På hagesenteret fant jeg også denne planten. Har aldri sett en slik før, og falt pladask. Den heter “Englevinge” og bladene et hvite og lodne. Du må liksom bare ta på de. Den kan vist nok bli 60 hm høy å få gule blomster, så jeg skal plante den om i ei større potte. Blir spennende å se om det dukker opp noen blomster.

I dag har jeg vært ute i hagen og plukket med meg blomster inn i stua. Både duftsjasmin og kaprifol og de rosa jeg ikke husker hva heter. Det lukter litt, men det synes jeg bare er ok.

Tok også og klippet med meg de siste pionerene.  De lå halvvisne utover plenen. Var ikke blitt støttet opp i år, og da ender de ofte slik. Nå gleder de meg der de står på spisebordet. Finnes knapt noen finere blomster enn pioner.

Jeg har drevet på litt i hagen i dag. Klippet ned alle visne pioner og roser. Pyntet opp i bedet på den siden av huset. Hadde tenkt å ta bilder å  ferdig striglet ved og ikke minst den nydelige klatrerosen vår. Men så begynte det (u)heldigvis å regne, så jeg får heller stå på mer en annen dag.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg