Ut på tur…

Jeg hadde liksom to mål for dagen hvis man ser hva jeg skrev I innlegget Gamle verdier på vei ut? Det ene var serviettbretting….. og det andre var å komme seg en tur ut i skauen.

Det der med serviettbretting ble det ikke noe av. Hvordan tror dere det gikk med planen om å komme seg en  tur ut i skauen? Ganske riktig. Det ble med tanken.

Jeg snakket litt for entusiastisk om at jeg hadde lyst til å gå opp Krokkleiva. Altså ikke i dag, men en gang når beinet er bedre. Det har vært sherpaer der for noen år siden og forbedret stien, og jeg har ikke gått der etter at stia ble “ny”. Hvert eneste forsøk på å forklare Gamle Gubben Grå at jeg har behov for en tur ut i skauen blir besvart med at han kan kjøre meg og rullatoren ut til Sundvollen og så kan Charlie Chihuahua og jeg hinke opp Krokkleiva.

Når jeg repliserte at hvis han hadde vært noe til mann hadde han trillet meg opp Krokkleiva i rullestol, svarte Gamle Gubben Grå at han alltids kunne dytte meg ned Krokkleiva i rullestolen. Eller rettere sagt at hvis han bare ga meg en dytt, så ville nedturen gå helt av seg selv. Jeg sto over tilbudet.

“En liten tur til Grønntjern da?” Forsøkte jeg innsmigrende under middagen. “Vi kunne nyte en kaffekopp ved bordet der. Det er jo så idyllisk..” “Ja!” svarte Gamle Gubben Grå entusiastisk. “Så kunne du hinke en runde rundt vannet og knekke den andre ankelen også” Men selv om jeg lovet å holde meg i ro ved bordet ved vannkanten lot det ikke som om Gamle Gubben Grå lot seg friste. Og uten han kommer jo ikke jeg noen sted.

Kanskje like greit. Været har ikke vært det beste i dag. Og hadde jeg kommet meg ut i skauen så hadde sikkert regnet hølja ned.  Like greit å bare bli liggende under pelspleddet på sofaen å være sur.

Om 11 dager får jeg av gipsen.  Det skal bli så utrolig godt. Ja, jeg vet at ankelen ikke er ok da. Jeg vet at jeg ikke får kjøre bil, og at det fremdeles er lenge til jeg kan begi meg ut på turer som opp Krokkleiva. Likevel blir det fantastisk å få av gipsen. Jeg gleder meg.

6 kommentarer

Siste innlegg