Vaffel-jakten….

På lørdag var det vaffeldagen. Så når Gamle Gubben Grå og jeg skulle drikke kaffe-latte ville jeg ha vaffel.

På vår vanlige kafé pleier de å ha vafler, så valget av sted var lett. Da vi nærmet oss kafeen lovet det bra. Det var flere store plakater som fortalte ble at det var vaffel-dagen, og at de hadde tilbud på vafler. Stor ble derfor skuffelsen da mannen bak disken kunne fortelle at det var tomt for vafler og tomt for vaffelrøre. Ikke hadde de planer om å lage mer heller, enda det var godt over fem timer til stengetid. Gamle Gubben Grå kjøpte kaffe til oss og tenkte det var synd at det ikke ble vaffel.

Jeg derimot hadde bestemt meg for at jeg skulle ha vaffel, om jeg så måtte lage den selv.  Eller, det var det jeg håpet på å slippe. Altså å lage den selv.

Så vi tok en liten runde innom flere av kafeene i sentrum på leting etter vafler. Ikke et vaffelhjerte å oppdrive noe sted.

Jeg var nær ved å gi opp. Vi gikk mot bilen for å dra på Coop-Xtra for å handle mat, og så dra hjem for å lage middag og steike vafler.

Da kom jeg til å tenke på at på Gjestegården rett ved siden av Coop-Xtra der pleier de å ha vafler. Så vi svippa innom Gjestegården før vi gikk for å handle mat. De hadde rykende ferske vafler!

Så da ble det vaffel med jordbærsyltetøy og rømme på vaffeldagen, og det uten at jeg måtte steike de. Det hadde fort blitt kveldsarbeid. Gamle Gubben Grå skulle jo regjere på kjøkkenet og lage middag.

6 kommentarer

Siste innlegg