Vant 167 millioner….

Lokalavisa meldte for noen dager siden at en lokal mann hadde vunnet 17 millioner kroner i Vikinglotto.  167 millioner!   Det er utrolig mange penger.  Hva ville jeg gjort hvis jeg vant en slik sum? Rimelig utenkelig siden jeg aldri tipper.  men sikt tankespinn er jo gøy.

Jeg ville selvsagt betalt all gjeld. Da hadde jeg fremdeles hatt igjen over 165 millioner.

Så ville jeg tatt meg en liten titt på Finn.no, og etter litt leting og tenking stukket innom en eiendomsmegler eller tre.  Jeg hadde kjøpt en bolig til hver av ungene.  Ikke tatt de med på råd.  Bare kjøpt tre boliger.  Tre boliger som jeg trodde ville falle i smak hos hver enkelt av dem.  Ikke noe spesielt luksuriøst og flott. Bare helt greie boliger.  Så ville jeg tatt med meg en og en på en liten tur og overrasket de med nøkkel til sitt nye hjem.
Det hadde vært helt utrolig gøy.  Jeg vet de hadde blitt utrolig glade.

Så ville jeg kjøpt meg ny bil.  Hva slags bil er jeg usikker på. Mest sannsynlig en elbil. En rød en.

Gamle Gubben Grå måtte og få ny bil. Garantert ikke en elbil.  måtte nok tenke litt på bilvalg der og,. Tror ikke fargen hadde vært det viktigste.

Så hadde jeg kjøpt meg cindrella forbrenningstoalett til hytta.

Tilslutt hadde jeg sagt opp jobben. Sagt de kunne bruke meg som tilkallingsvikar ved behov., og kjøpt en stor kake til å ha på vaktrommet.

Så hadde jeg fortsatt livet mitt.  Tatt dagene som de kom. Unnet meg ei reise i ny og ne, pusset opp Drømmehuset litt etter litt. Funnet på noe sprøtt med familie og venner en gang iblant.
Kjent på tryggheten ved å vite at jeg resten av livet kunne fortsatt mitt i grunn ganske enkle liv uten å tenke på om det var penger på konto.

6 kommentarer
    1. Ja det er mye penger altså 🙂 Kunne vært gøy å vunnet en stor sum en gang.. men har i grunnen alt jeg ønsker meg nå også…så ville heller hatt bedre helse.. hatt energi til å gjøre ting..er liksom ikke penga det står på..
      Men gøy å ha noen planer/drømmer for eventuell gevinst da..og rød bil høres jo stilig ut… God helg videre <3

    2. Med slike ufattelig store beløp så er det lov å drømme seg bort i hva en kunne brukt pengene til. Tror nok det hadde dryppet litt på ungene ja, Ingen av mine eier egne hus, så det hadde de nok blitt veldig glade for. Så hadde jeg vel frotset litt til meg selv. Men når en får så mye så blir en litt overveldet kan jeg tenke meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg