Vårforberedelser.

Det har vært en dårlig vår. Snøen ligger fremdeles dyp på plenen og gårdsplassen er full av is og sørpe. Neste helg er det påske, og når påsken er over er vi nesten halvveis I april.

Jeg vil anta at når våren først kommer i år så kommer den med full styrke. Plutselig er det nok av ting som må gjøres i hagen. Så derfor har jeg startet så smått med det jeg kan gjøre allerede nå.

Pelargoniene er kommet opp fra kjelleren. Har blitt stusset og ordnet med, og her om dagen  skiftet jeg jord i pottene for å gi de mer næring.
Siden jeg var så godt i gang g skiftet jeg jord på samtlige potteplanter og.

Vi har sådd tomater og badesvamp, men de har ikke begynt å spire ennå. Mulig spireevnen ikke er max. Vi brukte frø vi hadde. Det er ikke alle år vi rekker å så alt vi liksom har tenkt.

Det minner meg på at jeg også har tenkt å få sådd stangselleri og solsikker. Det bør gjøres før påske.

Jeg har og sådd litt karsefrø i noen tomme eggeskall som jeg håper vil spire til påske. Så kan de gjøre nytten både som påskepynt og krydder på leverpostei-brødskiva.

Litt vår på forskudd.  Jo mer som er forberedt når våren kommer for fullt, desto bedre.

 

10 kommentarer

Siste innlegg