Veien videre….

Egentlig skulle jeg sittet her med tekopp og tastatur og sett en halvannen time lang film om brødrene Johansen for så å skrive hva jeg mener om filmen.  Det er jo Filmhjerte som ligger på plassen over meg på bloggtopplista.
Filmen er sikkert ok. Men jeg er litt lite motivert. For er jeg sikker på at den lista virkelig stemmer? Hva er det den måler? Antall sidevisninger? Antall besøk fra ulike brukere? Og hvilken tidsperiode er tallene fra? Ett døgn, eller noen timer litt sånn vilkårlig i løpet av døgnet?

Hvis det bare var jeg som hadde dalt i popularitet og tallene på min blogg som hadde rast nedover, ja da kunne jeg tatt det som en inspirasjonskilde til virkelig å jobbe mer med innleggene. Få til noe bedre enn det jeg har prestert. Noe å strekke seg mot. Men når det gjelder samtlige blogger, og de alle har fått en reduksjon i lesertallet, eller hva nå blogg.no teller, på rundt 90% i løpet av om kanskje ikke et døgn så i det minste i løpet av en uke, ja da tror jeg ikke utfordringene ligger hos bloggerne.

På mandag hørte jeg at blogging på ny steg i popularitet.
At noen av de gamle storhetene var på vei tilbake. De er  drittlei av tryner som snakker non-stop inn i kamera. 
Dama som la ned bloggen sin for 15 år siden har vendt tilbake, og hun skriver lange og gode innlegg. Hun har tydeligvis mye på hjertet.

Det slår meg hvor godt hun skriver. Her har jeg mye å strekke meg mot.
Kanskje det jeg har sagt til meg selv og skrevet utallige ganger før. Tenke kvalitet mer enn kvantitet. Bedre med ett godt innlegg om dagen enn fire middelmådige.

Linnea Myhre blogger ikke på blogg.no. Hun blogger på blogger.com, slik hun alltid har gjort. Om det er en bedre plattform vet jeg ikke.

Det med sidetallene irriterer meg. Ikke fordi det er så viktig om jeg er nummer 6 eller 16, men fordi jeg liker at ting er riktig. Og fordi disse tallene og påvirker avtalen jeg har med blogg.no. Jeg får jo en ørliten sum for hver unike  sidevisning. Hvis de ikke klarer å telle disse sidevisningene riktig, men underslår rundt 90%, ja  da underslår de også 90% av den minimale provisjonen jeg får fra å blogge.
Det er ikke penger som betyr så veldig mye. Det er nok til en kaffe-latte eller to i måneden. Likevel ønsker jeg at rett skal være rett.

Jeg har ikke tenkt å forlate blogg.no ennå. Jeg tror jeg vil miste en del lesere på det. At det vil ta tid og krefter å bygge seg opp på en ny plattform. Samtidig er det jo en beslutning som nok vil bli tatt opp til ny vurdering hvis ikke det blir litt mindre rot her inne på blogg.no,
Blogg skal være gøy og gi meg glede, ikke føle til frustrasjon og følelsen av å bli lurt.

 

8 kommentarer
    1. Rett skal være rett. Det ordner seg vel med de tallene etter hvert…. og trasig når du også har en avtale med blogg.no og får en månedlig betaling for sidevisninger.. Lag deg en fin torsdag.

    2. En gang i blant blir det ytret her på Blogg.no at vi må ty til gatene å protestere når det er noe vi er misfornøyd med. Gjerne stille opp å demonstrere utenfor Stortinget eller Slottet om så er.
      Kanskje en god ide` at bloggere på Blogg.no i flokk å følge samler seg utenfor eieren, mediegiganten Egmont Publishing i Nydalsveien 12 A i Oslo, med digre banner og plakater med sitt budskap? 😉

    3. Tallene er virkelig ikke seg selv, i går var det bare rart!
      Virket som de bare kasta alle tallene på veggen! Ikke bra og den avtalen man skrev under på, blir jo nesten latterlig!

    4. Har du sendt klage? Jeg har sendt flere mail, og i går var jeg skikkelig på hugget på kveldstid. Og kjeftet litt. Jeg ønsker å få en beskjed om det BLIR noen endring. Det kan ikke være SÅ vanskelig! Jeg tenker at de må kunne bruke et annet system for å få tall enn GA, hvis det ikke funker!!!

      1. Jeg har sendt mail. Jeg har stilt spørsmål både ved tallene. Hva de viser og hvilken periode de viser. Altså om det er unike sidevisninger i løpet av et døgn eller kun noen timer i løpet av døgnet.
        Videre har jeg spurt i følge avtalen vi har hvorvidt de forholder seg til reelle tall slik at de ikke bryter avtalen. Altså om vi får de pengene vi har krav på. Det tviler jeg nemlig på.
        Jeg har ikke fått noen svar. Har du?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg