Vibbedilles eksempel

Det er Vibbedilles skyld!  Det er hun som sier at det ikke går an å starte å lage all julepynten i desember. Nei, at jul det begynner man å planlegge lenge før sommerferien. Så derfor satt jeg her om dagen og strikket med gult garn.
Mannfolka i heimen spurte litt sånn forsiktig hva jeg strikket. og når jeg svarte grytekluter med påskekyllinger så de ut som levende spørsmålstegn.

Men jeg er ikke ei sånn som strikker en gryteklut eller tre per kveld.  Og i tillegg kan det fort gå mange kvelder mellom hver gang jeg tar i strikkepinnene. Maaaange kvelder.
Derfor sitter jeg i desember, midt i julestria, og strikker på påskegrytekluter i håp om at de kanskje kan bli ferdige til påske.  Så kan jeg jo for eksempel kose meg med å strikke julenisser i solveggen på hytta i påsken.

8 kommentarer
    1. Godt jobba😄Gleden av å lage noe selv er det viktigste, ikke hvilken høytid/årstid på kalenderen. Jeg strikker tykke sokker hele året, enten det er juli eller nå i desember🙈😜Ha en fin kveld😀

    2. Så herlig!! Du er jo bare skjønn 🙂 Eg har en forsendelse med herlig garn i deilige vårfarger og planen er å starte på påskekylling i romjula 🙂 kos deg masse 🥰

      Klem 🙂

    3. Så herlig, kos deg masse med påskekylling strikk. Så er det en kjempe fin plassering, gratulerer.
      Skap deg en god dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg