Vinterjakke….

Snøen laver ned, og det har blitt vinter.  På tide å parkere stoffskoa og finne frem vinterjakka.
Å finne vinterskoa var greit. Husket jeg hadde noen stående nede i kjelleren som burde holde en vinter til, i det minste til jeg fant noen nye. De var bedre enn fryktet, så hvis jeg supplerer de med et par med pigger er jeg godt rusta.
Så var det vinterjakka.  Jeg husker at jeg hadde en rød boblejakke som er litt vel slitt revna inner-for og hull i jakkelommene inn til foret.  Usikker på om jeg hadde kastet den da våren kom.  For den er moden for gjenvinning. Men kan jo være grei til en luftetur med hundene eller en tur på skauen.  Noen annen vinterjakke husket ikke jeg, utenom noen litt slitne kåper.
Stor var gleden da jeg nede på klesrommet i kjelleren fant ei stor varm boblejakke.  Ei med stor hette med teddypels, “ulveskinnskrave” og som var lang og god,  Når jeg så den husket jeg jo at jeg hadde kjøpt den,  Og jeg ble så glad!  Nå har jeg ei god varm jakke som jeg fint kan bruke på bytur. Da slipper jeg å løpe rundt og lete etter vinterjakke.

2 kommentarer
    1. Tenk hvilke skatter vi har! Man kommer langt med dårlig hukommelse og godt humør! Jeg skal oppleve første vinter i Norge på mange år, og har hatt store problemer med å kle meg etter forholdene fram til det ble rundt 0 grader. Nå forstår jeg at det er nødvendig med både lue, skjerf og votter. Samt en god vinterjakke.
      Humøret mitt snudde da snøen lavet ned i går. Så lyst og vakkert! Og med kongerøkelse og sniklytting på julekanalen på radioen, ønsker jeg vinteren velkommen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg